24-Apr-2022, 08:57 AM
(23-Apr-2022, 10:22 AM)PietV* schreef: Ja Wim, echt serieus. Er zijn honderden miljoenen uitgetrokken om de auto veiliger te maken. Een wedloop tussen fabrikanten. Kreukelzones, kooiconstructies met speciaal staal in dwarsverbanden, deuren etc., ronde soepele kunststoffen in de binnenruimte, speciaal stalen bodemplaat in stoelen, waarbij die stoelen met gordel loskomen bij zware zijdelingse impact voor bekkenbescherming, driepuntsgordels met gordelspanners, vaak 8 airbags, 3 voor bestuurder en 3 voor de passagier, waaronder gordijn- heup en front airbag, voor elke passagier op de achterbank een gordijn airbag. De exclusieve merken hebben nog extra airbags zitten in de leuningen van de voorstoelen voor de achterpassagiers. Voor kinderzitjes kunnen ze worden uitgeschakeld. Voor cabrio's zelf rolbeugels om niet het wegdek te kunnen raken met het hoofd.
Kun je nagaan Piet hoe onveilig een auto eigenlijk is, dat ze al deze maatregelen hebben moeten treffen én dat een helm dragen in de auto nog steeds zal bijdragen aan minder verkeersdoden IN de auto.
Waren er maar honderden miljoenen uitgetrokken om de auto uit de steden te weren en om ervoor te zorgen dat auto's in woonwijken gewoon niet harder kunnen dan 30km/u.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler