12-May-2022, 10:05 AM
(11-May-2022, 09:03 AM)365cycle schreef: …Deze zijn bijvoorbeeld perfect ontworpen. De automobilist remt er behoorlijk af…
De eerste keer waarschijnlijk wel, naar mate hij er vaker overheen rijdt, niet meer. Ik woon aan een dergelijke weg. Wij hebben jaren terug “mogen meepraten” over de herinrichting van de wegen in de polder inclusief vorm en hoogte van de drempels. Samen met de agrariërs kwamen we tot een prima oplossing: “pukkels” waar zij en het OV met hun grotere spoorbreedte geen last van hadden, waar fietsers makkelijk langs konden en de reguliere auto’s daadwerkelijk vaart voor moesten minderen. Het werden uiteindelijk de door 365cycle getoonde heuveltjes (ook wel ten behoeve van de hulpdiensten) waar snelheid minderen niet voor nodig is. Je kunt er met 60 overheen maar ook met 120 zonder los te komen van het wegdek. Gevolg is wel dat de horken, ongeveer 10 procent van het langskomende verkeer harder dan de toegestane 60 km rijdt en ook het geldende inhaalverbod negeert. Bijkomstigheid: werkauto’s met aanhanger en losliggende lading onder een net geven flinke klappen en het OV was verdwenen in de tijd dat onze kinderen schoolgaand waren. Er lagen in het traject volgens de Arbo regels voor chauffeurs te veel van die heuvels… OV is na veel protesten weer terug, maar….. Vroeger mocht je de bus voor je huis aanhouden en stopte hij ook weer daar op verzoek. Dat is over. Nu moeten wij links een kilometer en rechts 600 meter lopen voor de dichtstbijzijnde halte!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)