20-May-2022, 01:23 PM
https://www.trouw.nl/sport/de-carbonrevo...~be0ab114/
(Kwam op deze serie terecht via het huidige laatste artikel aangaande sportschoenen.)(Als je het artikel niet kan lezen is het handig om JavaScript uit te zetten...)
Intressant ook al omdat er tegenwoordig best veel carbon gebruikt wordt in onze ligfietswereld.
Best een dilemma, waar moet je de grens leggen? Een b.v. velomobiel met veel carbon is lichter dus kan je extreme woon/werk afstanden mee rijden. Een goede plaatsvervanger voor een auto dus milieuvriendelijker zou je zeggen..
Maar een 'gewone' ligfiets dan, is carbon dan nodig voor een toertocht e.d? Ik kan me herinneren dat ik ,toen ik nog in Nederland woonde, 20 km. naar mijn werk fietste op een Alligt lage fiets, Alligt Modern en een Challenge Hurricane. Zelfs ook met een Brompton. Ging allemaal goed-ongeveer een uurtje fietsen. Niks geen carbon toen op die fietsen. Is het nodig om carbon te gebruiken?
(Kwam op deze serie terecht via het huidige laatste artikel aangaande sportschoenen.)(Als je het artikel niet kan lezen is het handig om JavaScript uit te zetten...)
Intressant ook al omdat er tegenwoordig best veel carbon gebruikt wordt in onze ligfietswereld.
Best een dilemma, waar moet je de grens leggen? Een b.v. velomobiel met veel carbon is lichter dus kan je extreme woon/werk afstanden mee rijden. Een goede plaatsvervanger voor een auto dus milieuvriendelijker zou je zeggen..
Maar een 'gewone' ligfiets dan, is carbon dan nodig voor een toertocht e.d? Ik kan me herinneren dat ik ,toen ik nog in Nederland woonde, 20 km. naar mijn werk fietste op een Alligt lage fiets, Alligt Modern en een Challenge Hurricane. Zelfs ook met een Brompton. Ging allemaal goed-ongeveer een uurtje fietsen. Niks geen carbon toen op die fietsen. Is het nodig om carbon te gebruiken?
Alligt Modern, Sun Seeker Eco-Tad