Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hergebruik Fujin SL1 (?)
#1
[Afbeelding: IMG-0688.jpg]

[Afbeelding: IMG-0689.jpg]

[Afbeelding: IMG-0690.jpg]
(klik op foto's voor groter)

Vanwege fysiek ongemak uitgeweken naar ligfiets. Wilde wel meteen lekker laag, minder weerstand is altijd beter. Een collega randonneur bood mij zijn oude Fujin aan voor proefrit en overname.

Wat:
- Een Fujin garantie frame. SL1 ? Leeftijd ?
- Dynamo voorwiel.
- Carbon voorvork
- 3x9.

Waarvoor:
- Fietsen van Randonneur Brevetten (randonneurs.nl)
- Tochten in Nederland

Wat heb ik aangepast:
- Alle kabels vervangen
- Retourtandwiel vervangen door rol, voor tweede zoek ik nog naar M7 pijpje
- 9-speed ketting vervangen door 10-speed
- Zitschaal steiler dan standaard. Verlengstuk gemaakt en schaal aan de voorkant weggedremeld
- Bagagedrager gedremeld
- Vriend een MTB crankstel door laten zagen en op +/- 160mm laten lassen. De hoeken zijn echt anders als je ligt.
- Rijd nu met twee tandwielen (46/28)
- Hoofdsteun gemaakt van holle pijp en steunrol. Gaten geboord in zitschaal.
- Extrex houder gezaagd van zaagresten van carbon stuur

Hoe bevalt het?
- Heerlijk ontspannen fietsen
- Saaie rechte wegen zijn zelf leuk
- Maak nu veel tochten tusen 100 en 150 km
- Super slecht zicht op kruisingen. Remmen, afstappen etc.
- Stofwisseling in mijn lichaam. Om de haverklap stoppen om te plassen. Te weing zweetafvoer t.o.v. bukfiets?
- Klimmen gaat nog superslecht.

Wat ga ik nog doen:
- Hij moet nog wat stiller. PTFE pijp? Andere rollen?
- Misschien toch een andere voorvork (1 inch helaas). De voorrem (challenge) is dramatisch. Voorvork met schijfrem remt beter en er kunnen bredere banden in !
- Oefenen, oefenen. Spieren vinden het zwaar Smile terwijl hartslag amper omhoog gaat.
- Spiegel monteren
- Telefoon & snacks makkelijker bereikbaar maken voor sneller foto's maken etc.

Toekomst:
Ik merk dat dat de Fujin redelijk hard is. Ik zag dat er ook een geveerde variant is geweest, de Fujin Tour. Die versie zou beter zijn voor tochten in het buitenland, er kunnen bredere banden in, vering en schijfremmen.
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
Hergebruik Fujin SL1 (?) - door willem12 - 29-May-2022, 10:19 PM
RE: Hergebruik Fujin SL1 (?) - door 365cycle - 30-May-2022, 07:52 AM
RE: Hergebruik Fujin SL1 (?) - door Wim -de roetsende - 30-May-2022, 08:01 PM
RE: Hergebruik Fujin SL1 (?) - door willem12 - 31-May-2022, 11:53 AM
RE: Hergebruik Fujin SL1 (?) - door Jeroen S - 30-May-2022, 08:18 PM
RE: Hergebruik Fujin SL1 (?) - door Wim -de roetsende - 31-May-2022, 05:43 PM
RE: Hergebruik Fujin SL1 (?) - door Jeroen S - 01-Jun-2022, 09:16 PM
RE: Hergebruik Fujin SL1 (?) - door willem12 - 21-Jun-2022, 01:37 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Mooi verhaal, leer...TrapGast — 05:17 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Die Hollowtech cups ...Jeroen S — 04:49 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Veruit de meeste Hol...melle z — 03:54 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Als ik de vraag goed...Martin van Mourik — 03:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Toen was het weer ...Niels van der Wal — 03:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Toen was het weer oo...LigfietsWilsum — 02:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik kan me niet heuge...Lopopodium — 01:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik snap niet dat e...Wim -de roetsende — 01:29 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Hollowtech is geen...ZoefZoef — 01:29 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ...GHOOGEN — 12:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb van de 4de t/...Hardloper — 11:24 AM
Mijn "nieuwe fiets"
De Burley Canto met ...Wim -de roetsende — 11:10 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Ik heb er niet zo he...Jeroen S — 10:49 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Mijn beperkte ervari...Jeroen S — 10:38 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Ik gebruik altijd Sh...melle z — 10:32 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Ik vind dat ook 1 va...Jeroen S — 10:26 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel vee...Wim -de roetsende — 09:29 AM