Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering
#2
Dag Frank,
Ik kan natuurlijk een klaagzang ophouden over de lokale situatie hier in Gelderland:
Het eerste couplet:
Veel olifanten-paadjes,
De stukken weg alleen voor fietsers zijn afgezet met klappalen, die meestal plat liggen omdat de gemeentes ze nauwelijks beheerd. Er rijden vaak auto's en omdat het een dijk is rijden er ook motoren.
De gemiddelde snelheid op de 30 km wegen is het rond de 50.
Veel opgevoerde scooters, die ook hier herrie maken, ziekmakende uitlaatgassen verspreiden en soms onbeschoft rijden.

Refrein:
Ik denk in Zeeuws Vlaanderen niet anders.

Recent is er veel internationale aandacht geweest voor het pronkstuk van onze fietsinfra: De fietssnelweg Nijmegen-Arnhem.
Als je het begin van deze snelweg in Nijmegen gevonden hebt, fietst het wel gelijk prettig door. (Al is de hoek voor het begin is wel erg scherp. Bij Lent is het even zoeken, maar het geslinger tussen de auto-infra is te doen. Het vreselijkst is echter de oversteek bij Bemmel: Erg haakse bochten, geen voorrang, betonblokken voor en na de oversteek. Met mijn velomobiel is het fietspad niet te doen; ik mag gelukkig over de weg. Voor Arnhem heeft autoverkeer nog een paar keer voorrang, maar er is gelukkig ruim fietsparkeergelegenheid in de bewaakte NS fietsenstalling.
Terug uit Arnhem is het begin lastig te vinden; deze fietsroute staat niet of slecht aangegeven. De eerste keren heb ik goed moeten zoeken en ben een paar keer verkeerd gereden. Het schijnt dat dit beleids-technisch lastig is.

De stukken in het weiland zijn wel goed: Breed, glad asfalt en bijna alle bochten zijn op volle snelheid te nemen.

Tot zover mijn schets van ons internationale pronkstuk voor fiets-infrastructuur.
Als mensen van buiten Nederland zo hoog opgeven van onze fietsinfra, dan moet het daar heel slecht zijn en onze reclame moet goed werken. Algemeen denk ik dat fietsinfra er is omdat het moet, niet omdat het bij fietsers moet passen.

Refrein :-)
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering - door Niels van der Wal - 15-Oct-2017, 09:47 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zout
De winter komt er we...Boyd Maduro — 09:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM