Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering
#2
Dag Frank,
Ik kan natuurlijk een klaagzang ophouden over de lokale situatie hier in Gelderland:
Het eerste couplet:
Veel olifanten-paadjes,
De stukken weg alleen voor fietsers zijn afgezet met klappalen, die meestal plat liggen omdat de gemeentes ze nauwelijks beheerd. Er rijden vaak auto's en omdat het een dijk is rijden er ook motoren.
De gemiddelde snelheid op de 30 km wegen is het rond de 50.
Veel opgevoerde scooters, die ook hier herrie maken, ziekmakende uitlaatgassen verspreiden en soms onbeschoft rijden.

Refrein:
Ik denk in Zeeuws Vlaanderen niet anders.

Recent is er veel internationale aandacht geweest voor het pronkstuk van onze fietsinfra: De fietssnelweg Nijmegen-Arnhem.
Als je het begin van deze snelweg in Nijmegen gevonden hebt, fietst het wel gelijk prettig door. (Al is de hoek voor het begin is wel erg scherp. Bij Lent is het even zoeken, maar het geslinger tussen de auto-infra is te doen. Het vreselijkst is echter de oversteek bij Bemmel: Erg haakse bochten, geen voorrang, betonblokken voor en na de oversteek. Met mijn velomobiel is het fietspad niet te doen; ik mag gelukkig over de weg. Voor Arnhem heeft autoverkeer nog een paar keer voorrang, maar er is gelukkig ruim fietsparkeergelegenheid in de bewaakte NS fietsenstalling.
Terug uit Arnhem is het begin lastig te vinden; deze fietsroute staat niet of slecht aangegeven. De eerste keren heb ik goed moeten zoeken en ben een paar keer verkeerd gereden. Het schijnt dat dit beleids-technisch lastig is.

De stukken in het weiland zijn wel goed: Breed, glad asfalt en bijna alle bochten zijn op volle snelheid te nemen.

Tot zover mijn schets van ons internationale pronkstuk voor fiets-infrastructuur.
Als mensen van buiten Nederland zo hoog opgeven van onze fietsinfra, dan moet het daar heel slecht zijn en onze reclame moet goed werken. Algemeen denk ik dat fietsinfra er is omdat het moet, niet omdat het bij fietsers moet passen.

Refrein :-)
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering - door Niels van der Wal - 15-Oct-2017, 09:47 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zie jij het zitten om moderator te word...
Indien nodig wil ik ...365cycle — 12:47 AM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het ...
Ik vind 140mm wel ...365cycle — 12:42 AM
Banden, banden en nog eens banden
De Schwalbe sv6 en...365cycle — 12:38 AM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Dit is hoe de fiets ...Bob Hagendijk — 11:58 PM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Het vrijdag bericht ...Hardloper — 10:11 PM
Banden, banden en nog eens banden
Goeie Jeroen, de CCU...TimSch — 10:08 PM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Ja, ik bedoelde inde...melle z — 09:56 PM
Medeliggers onderweg
Ik heb ook een tijdj...Jeroen S — 09:44 PM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Het probleem voor Ca...Jeroen S — 09:35 PM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Ik blijf denken da...Wim -de roetsende — 09:35 PM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Ik blijf denken dat ...Hardloper — 09:31 PM
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
Ja, dat klopt al...Wim -de roetsende — 08:34 PM
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
Bosroets, di...Bosroets — 08:23 PM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het ...
Ik rijd sinds een ma...GertBr — 06:46 PM
Medeliggers onderweg
Nee. De Waterlandse ...GertBr — 06:42 PM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Of anders via de n...Wim -de roetsende — 06:19 PM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het ...
Ik merk wel dat ik m...Wim -de roetsende — 06:10 PM