Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering
#10
Mijn ervaring met de fiets-infrastructuur is ook vrij wisselend er zijn wel mooie stukken, maar ook genoeg nog te doen.
Maar een bijzonder voorbeeld van flinke verschillen in het traject vind ik de F35. Die loopt vanuit Enschede naar Hengelo en dan splitst daar ergens het traject met een stuk richting Almelo en een stuk richting het westen (maar heb dat deel nog niet goed bekeken). Het is een traject wat nog steeds in ontwikkeling is... maar dat is het al enkele jaren... Als je ergens een begin punt van het traject hebt gevonden is het mooi rood asfalt en kan je lekker door. Maar vlakbij het twente-stadion moet je onder het spoor door met een paar vrij scherpe bochten en potentieel gladde tegels wat ook gedeeld wordt met veel voetgangers daar, dus ff heel goed opletten!, maar daarna kan je weer verder en is kwaliteit goed, maar in Hengelo houdt het traject zomaar op en moet je zien hoe je aan de andere kant van de stad komt om weer verder gaan op de F35. En de route door de stad is best een puzzel over ook wisselende kwaliteit fietspaden... En als nou stond aangegeven hoe verder naar de F35, nou niet dus...
Maar je kan het project volgen via http://www.fietssnelwegf35.nl/

Verder ben ik zelf wel een liefhebber van een knoop-punten route, omdat je vaak langs leuke paadjes komt, maar ook daar kans op smalle paadjes of soms ook stukken die ik als onderstuur fietser minder leuk vind doordat mijn handen soms door te hoog gras (of distels!, of brandnetels!) kunnen gaan.

Wat betreft mijn ervaring in Duitsland is dat het buitengebied inderdaad twee-richting fietspaden kent ter breedte van onze 'gewone' fietspaden. In de steden moet je inderdaad vaker de stoep op en die deel je dan samen met voetgangers en ga ik vaker op de voetganger kant omdat daar de opritten minder diep zijn, zoals iemand eerder zei, opritten vormen kuilen in het fietspad en kan je rare klappers maken als je te snel wil gaan...
Maar in de buitengebieden letten de meeste automobilisten goed op en houden ze goed rekening met je als fietser.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering - door elnuar - 16-Oct-2017, 02:52 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Het vrijdag bericht ...Hardloper — 10:11 PM
Banden, banden en nog eens banden
Goeie Jeroen, de CCU...TimSch — 10:08 PM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Ja, ik bedoelde inde...melle z — 09:56 PM
Medeliggers onderweg
Ik heb ook een tijdj...Jeroen S — 09:44 PM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Het probleem voor Ca...Jeroen S — 09:35 PM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Ik blijf denken da...Wim -de roetsende — 09:35 PM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Ik blijf denken dat ...Hardloper — 09:31 PM
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
Ja, dat klopt al...Wim -de roetsende — 08:34 PM
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
Bosroets, di...Bosroets — 08:23 PM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het ...
Ik rijd sinds een ma...GertBr — 06:46 PM
Medeliggers onderweg
Nee. De Waterlandse ...GertBr — 06:42 PM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Of anders via de n...Wim -de roetsende — 06:19 PM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het ...
Ik merk wel dat ik m...Wim -de roetsende — 06:10 PM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Dat ben ik met je ee...melle z — 05:39 PM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Als je er een keer...blokdoorn — 05:07 PM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Als je de BBCode ...voodoo — 04:15 PM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Als je er een keer h...melle z — 03:56 PM