16-Oct-2017, 02:52 PM
Mijn ervaring met de fiets-infrastructuur is ook vrij wisselend er zijn wel mooie stukken, maar ook genoeg nog te doen.
Maar een bijzonder voorbeeld van flinke verschillen in het traject vind ik de F35. Die loopt vanuit Enschede naar Hengelo en dan splitst daar ergens het traject met een stuk richting Almelo en een stuk richting het westen (maar heb dat deel nog niet goed bekeken). Het is een traject wat nog steeds in ontwikkeling is... maar dat is het al enkele jaren... Als je ergens een begin punt van het traject hebt gevonden is het mooi rood asfalt en kan je lekker door. Maar vlakbij het twente-stadion moet je onder het spoor door met een paar vrij scherpe bochten en potentieel gladde tegels wat ook gedeeld wordt met veel voetgangers daar, dus ff heel goed opletten!, maar daarna kan je weer verder en is kwaliteit goed, maar in Hengelo houdt het traject zomaar op en moet je zien hoe je aan de andere kant van de stad komt om weer verder gaan op de F35. En de route door de stad is best een puzzel over ook wisselende kwaliteit fietspaden... En als nou stond aangegeven hoe verder naar de F35, nou niet dus...
Maar je kan het project volgen via http://www.fietssnelwegf35.nl/
Verder ben ik zelf wel een liefhebber van een knoop-punten route, omdat je vaak langs leuke paadjes komt, maar ook daar kans op smalle paadjes of soms ook stukken die ik als onderstuur fietser minder leuk vind doordat mijn handen soms door te hoog gras (of distels!, of brandnetels!) kunnen gaan.
Wat betreft mijn ervaring in Duitsland is dat het buitengebied inderdaad twee-richting fietspaden kent ter breedte van onze 'gewone' fietspaden. In de steden moet je inderdaad vaker de stoep op en die deel je dan samen met voetgangers en ga ik vaker op de voetganger kant omdat daar de opritten minder diep zijn, zoals iemand eerder zei, opritten vormen kuilen in het fietspad en kan je rare klappers maken als je te snel wil gaan...
Maar in de buitengebieden letten de meeste automobilisten goed op en houden ze goed rekening met je als fietser.
Maar een bijzonder voorbeeld van flinke verschillen in het traject vind ik de F35. Die loopt vanuit Enschede naar Hengelo en dan splitst daar ergens het traject met een stuk richting Almelo en een stuk richting het westen (maar heb dat deel nog niet goed bekeken). Het is een traject wat nog steeds in ontwikkeling is... maar dat is het al enkele jaren... Als je ergens een begin punt van het traject hebt gevonden is het mooi rood asfalt en kan je lekker door. Maar vlakbij het twente-stadion moet je onder het spoor door met een paar vrij scherpe bochten en potentieel gladde tegels wat ook gedeeld wordt met veel voetgangers daar, dus ff heel goed opletten!, maar daarna kan je weer verder en is kwaliteit goed, maar in Hengelo houdt het traject zomaar op en moet je zien hoe je aan de andere kant van de stad komt om weer verder gaan op de F35. En de route door de stad is best een puzzel over ook wisselende kwaliteit fietspaden... En als nou stond aangegeven hoe verder naar de F35, nou niet dus...
Maar je kan het project volgen via http://www.fietssnelwegf35.nl/
Verder ben ik zelf wel een liefhebber van een knoop-punten route, omdat je vaak langs leuke paadjes komt, maar ook daar kans op smalle paadjes of soms ook stukken die ik als onderstuur fietser minder leuk vind doordat mijn handen soms door te hoog gras (of distels!, of brandnetels!) kunnen gaan.
Wat betreft mijn ervaring in Duitsland is dat het buitengebied inderdaad twee-richting fietspaden kent ter breedte van onze 'gewone' fietspaden. In de steden moet je inderdaad vaker de stoep op en die deel je dan samen met voetgangers en ga ik vaker op de voetganger kant omdat daar de opritten minder diep zijn, zoals iemand eerder zei, opritten vormen kuilen in het fietspad en kan je rare klappers maken als je te snel wil gaan...
Maar in de buitengebieden letten de meeste automobilisten goed op en houden ze goed rekening met je als fietser.