12-Jul-2022, 10:53 AM
(11-Jul-2022, 11:19 AM)Lopopodium schreef: Ik vind dat tunneltje erg intrigerend. Zo anders dan de Maastunnel, Heinenoordstunnel, Beneluxtunnel en Sint-Annatunnel (Antwerpen) die ik wel eens befietst heb.
Weet je nog waar dat is?
Ik vond deze ook leuker als de Maastunnel,
Het is ook oorspronkelijk een treintunnel. Deze is vrij aan het begin van de Panorama Radweg Bergische land. Net onder Hattingen, hierzo.
Zoals gezegd het fietspad is voornamelijk door bos, en je komt over mooie viaducten. De tweede tunnel heb ik ook wel op de foto, maar die had geen verlichting en was een stuk langer.
Stoppen kon ik wel voor foto's, maar dan heuvelop weer op gang komen lukt me niet zo goed...
(11-Jul-2022, 11:42 AM)De tovenaar schreef: Leuk verslag fietsbennie! Waren die treinen niet te druk vanwege die spotgoedkope 9 euro tickets? En niet geldig tot Enschede neem ik aan?
De eerste trein was druk, ik heb nog een tijdje moeten staan. Met 180 km in de benen was ik blij dat ik 2 stations verder een zitplaats had.
De rest heb ik niet veel in de gaten gehad van de drukte, ik had het merendeel van de tijd in de trein de luiken dicht...
Ik had de knollen wel op namelijk. Gronau Enschede had ik anders rustig gegokt (habe nicht gewüst). Ik heb geen controle gehad, maar ben ook niet wakker gemaakt.
(11-Jul-2022, 11:01 PM)GertBr schreef:
Dank voor al je berichten en verslagen Fietsbennie!
Ik doe het steeds met veel plezier . Ik voel me bevoordeeld dat ik gezond en fit genoeg ben dergelijke tochtjes te ondernemen.
(12-Jul-2022, 07:16 AM)Bart Verbeek schreef:
Ik heb het al eens eerder benoemd: in de nuchtere Tukker zit een romanticus.
Je foto's doen wel wat denken aan de fotograaf van het stadsarchief van Amsterdam, J.M. Arsath Ro'is. Die maakte foto's van alle gebouwen, tunnels, wegen en bruggen die nieuw gemaakt werden in Amsterdam. En op al die foto's stond een brommertje. Hier kun je vinden wat dat brommertje daar deed
Ik knip aardig wat raak onderweg. Als ik later terug kijk naar de foto's kan ik me hele fragmenten van de fietstocht herbeleven en nagenieten.
Zo heb ik er dubbel plezier van. Ook leuk vind ik het om mijn plezier te delen op het forum. De leukste zet ik op mijn site en forum hier.
de rest bewaar ik op google drive, voor als ze op een verjaardag of zo er naar vragen, dan heb ik het bij de hand op de telefoon.
Voor de liefhebbers een album met alle foto's en wat filmpjes van de tocht.
gr. Fietsbennie site