18-Jul-2022, 11:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Jul-2022, 11:47 PM door Bart Verbeek.)
Nu ik geen auto meer heb en mijn conditie nog wat onder de maat is, zal ik af en toe van de trein gebruik moeten maken. De komende drie weken iedere dag, om precies te zijn. Het is al weer een aantal jaar geleden dat ik een treinrit heb gemaakt, en dan vallen toch wel een aantal zaken op die mijn "ontwerpfoutklier" activeren.
Ik ben vandaag tien keer gestopt bij een station waar ik niet moest zijn. Dat is duidelijk het gevolg van een ontwerpfout. Ik hoop dat ze dat slimmer aanpakken als ze een hyperloop gaan maken.
Verder is de ruimte voor fietsen in een trein bijzonder klein. Wat je zou verwachten: tijdens de spits stappen tienduizenden mensen met hun fiets in de trein. Ter plaatse stappen ze uit de trein en rijden met hun eigen fiets naar de locatie waar ze moeten zijn. De NS heeft echter een andere "oplossing". Bij ieder station wordt een bizar grote fietsenstalling gemaakt. Men fietst naar het station en laat daar zijn fiets achter. Op het station bij de locatie waar men moet zijn staat een oud tweedehands barrel. Op dit barrel fietst men naar de klant of de locatie waar men moet zijn. Dat is leuk en aardig als je altijd op dezelfde locatie moet zijn, maar als je op erg veel verschillende locaties moet zijn dan kom je er niet met genoeg barrels neerzetten. Weer zo'n ontwerpfout die zo diep in de genen van de NS zit dat het inmiddels maar weinig mensen nog lijkt op te vallen.
Ik ben vandaag tien keer gestopt bij een station waar ik niet moest zijn. Dat is duidelijk het gevolg van een ontwerpfout. Ik hoop dat ze dat slimmer aanpakken als ze een hyperloop gaan maken.
Verder is de ruimte voor fietsen in een trein bijzonder klein. Wat je zou verwachten: tijdens de spits stappen tienduizenden mensen met hun fiets in de trein. Ter plaatse stappen ze uit de trein en rijden met hun eigen fiets naar de locatie waar ze moeten zijn. De NS heeft echter een andere "oplossing". Bij ieder station wordt een bizar grote fietsenstalling gemaakt. Men fietst naar het station en laat daar zijn fiets achter. Op het station bij de locatie waar men moet zijn staat een oud tweedehands barrel. Op dit barrel fietst men naar de klant of de locatie waar men moet zijn. Dat is leuk en aardig als je altijd op dezelfde locatie moet zijn, maar als je op erg veel verschillende locaties moet zijn dan kom je er niet met genoeg barrels neerzetten. Weer zo'n ontwerpfout die zo diep in de genen van de NS zit dat het inmiddels maar weinig mensen nog lijkt op te vallen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan