19-Jul-2022, 09:21 AM
Nu is mijn beeld van de trein wat gekleurd doordat ik bewust in een stad met goede treinverbindingen ben gaan wonen maar ik ben zelf best fan van de trein: een stuk betrouwbaarder dan de auto, in de spits een stuk sneller en buiten de spits niet veel langzamer. Ten opzichte van de fiets vooral een aanvulling. Daarbij heb je in de trein je handen vrij om iets anders te doen. Moet je inderdaad wel rekening mee houden, anders zit je je maar te vervelen.
Nu kan het ook echt nog een stuk beter en herken ik wel lelijke stukjes bedrijfscultuur bij met name Prorail en natuurlijk de politiek die dat in de weg zitten.
OV-fiets is precies goed genoeg voor de laatste paar kilometer, niets meer, niets minder.
Het beperkte aantal fietsplaatsen in sommige treinen (ICM ihb is een drama) moet ik nu, met mijn ervaring van Duitse ICs, toch wel als "zielig" of "lachwekkend" omschrijven.
(Misschien ten overvloedde: "de trein" is voor mij dus "de intercity", die andere dingen zie ik als een soort langeafstandsmetro)
Nu kan het ook echt nog een stuk beter en herken ik wel lelijke stukjes bedrijfscultuur bij met name Prorail en natuurlijk de politiek die dat in de weg zitten.
OV-fiets is precies goed genoeg voor de laatste paar kilometer, niets meer, niets minder.
Het beperkte aantal fietsplaatsen in sommige treinen (ICM ihb is een drama) moet ik nu, met mijn ervaring van Duitse ICs, toch wel als "zielig" of "lachwekkend" omschrijven.
(Misschien ten overvloedde: "de trein" is voor mij dus "de intercity", die andere dingen zie ik als een soort langeafstandsmetro)