19-Jul-2022, 10:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Jul-2022, 10:48 AM door 365cycle.)
(19-Jul-2022, 09:34 AM)Frutsel schreef: Mja, als je een voertuig deelt met meerdere mensen dan ontkom je er niet aan dat 'ie ook wel eens stopt op plaatsen waar jij niet moet zijn. De oplossing is een privévoertuig, zoals een auto.Verkeerde forum Frutsel!
(19-Jul-2022, 09:21 AM)Bacchus schreef: Daarbij heb je in de trein je handen vrij om iets anders te doen. Moet je inderdaad wel rekening mee houden, anders zit je je maar te vervelen.Die langeafstandsmetro heb je soms ook nodig om zo dicht mogelijk bij je bestemming te komen. Metro onder de grond is overigens wel een stuk plan, vooral als ze lekker snel zijn. In Londen en Moskou concurreert het qua snelheid om door de stad te komen sterk met de fiets; wel zo prettig.
(Misschien ten overvloedde: "de trein" is voor mij dus "de intercity", die andere dingen zie ik als een soort langeafstandsmetro)
Hier ben ik van/naar het centrum fors sneller met de ligfiets/velomobiel dan ik met de metro kan zijn, maar als ik de tijd heb pak ik toch ook wel vaak de metro. Prettig om geen fiets op slot te hoeven zetten etc.
(19-Jul-2022, 09:34 AM)Frutsel schreef: De trein zat (ik gebruik de trein al een tijdje niet meer) zo vol dat het enige wat je kon doen met je vrije handen een rail vasthouden om niet om te vallen.Pak je dan de stoptrein van Alexander naar Amsterdam ArenA ofzo?
Wat intercities aangaat: Dat kostte me meer tijd dan een stoptrein qua reistijd.
(19-Jul-2022, 09:34 AM)Frutsel schreef: Maar goed, minimaal 1:30 uur met de trein (Kon zomaar meer dan 2 uur worden) of altijd 2 uur met de velomobiel maakte de keus wel makkelijkEn ik zie je langzaam maar zeker steeds verder onder die 2:00 zakken. 1:40 gaat je nog wel een keer lukken
(19-Jul-2022, 08:54 AM)Bart Verbeek schreef:Ik heb een M5 CMPCT. Heb er even naar moeten zoeken, uiteindelijk wist ZoefZoef me precies op tijd te tippen(19-Jul-2022, 01:04 AM)365cycle schreef: Ik heb om die reden een (lig-)vouwfiets.Dat ken ik niet. Wat voor één?
Ben 'm nog een beetje aan het opknappen, maar merk al wel dat ie serieus vlot is (zie ook het grafiekje onder de link). En ik houd wel van wielrenners pesten
Snelheid is ook comfort. Als ik met de trein naar m'n ouders ga moet ik vanaf het meest logische station nog 15 km fietsen (er is nog een station op 6 km, maar dan is de treinreis een half uur langer). Of ik die 15 km met 23 km/h afleg op een gewone vouwfiets of met 30 km/h op een ligger scheelt nogal wat. Met 18 km/h lijden op een te lage OV-fiets is nóg erger.