19-Jul-2022, 11:16 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Jul-2022, 11:20 PM door 365cycle.)
I raise you: mijn voormalige QV met remparachutes in de Vogezen
Dit setje is gemaakt van paraplu's, met een gat erin om te zorgen dat ze netjes recht achter de fiets blijven.
Rijd je overigens met 70mm remmen of 90mm? QV+ 201 heeft de 90mm variant. Heb daar nooit te weinig remkracht mee gehad, wel te weinig gevoel. Je moet erg hard knijpen om hard te kunnen remmen.
M'n DF is nu ook bijteriger dan de Milan is, maar remt uiteindelijk minder hard door; de Milan heeft 90mm remmen, de DF heeft de 70mm variant.
Achteraf ombouwen is goed mogelijk, ik denk dat ik het met de DF ook nog wel een keer ga doen. Overigens kan je bij DaStore ook koelvinnen bestellen die het koeloppervlak van de remmen fors vergroten. Is de investering denk ik best waard als je veel in de heuvels rijdt.
Overigens is anticiperen met een velomobiel nu eenmaal onderdeel van het spel. Het is geen wielrenfiets, je kan nu eenmaal écht hard met zo'n ding.
Dit setje is gemaakt van paraplu's, met een gat erin om te zorgen dat ze netjes recht achter de fiets blijven.
Rijd je overigens met 70mm remmen of 90mm? QV+ 201 heeft de 90mm variant. Heb daar nooit te weinig remkracht mee gehad, wel te weinig gevoel. Je moet erg hard knijpen om hard te kunnen remmen.
M'n DF is nu ook bijteriger dan de Milan is, maar remt uiteindelijk minder hard door; de Milan heeft 90mm remmen, de DF heeft de 70mm variant.
Achteraf ombouwen is goed mogelijk, ik denk dat ik het met de DF ook nog wel een keer ga doen. Overigens kan je bij DaStore ook koelvinnen bestellen die het koeloppervlak van de remmen fors vergroten. Is de investering denk ik best waard als je veel in de heuvels rijdt.
Overigens is anticiperen met een velomobiel nu eenmaal onderdeel van het spel. Het is geen wielrenfiets, je kan nu eenmaal écht hard met zo'n ding.