25-Jul-2022, 09:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Jul-2022, 09:25 PM door Willeke_IGKT.)
De trein in Nederland is niet ideaal, moet ik toegeven.
Maar als ik weer eens een trein in het buitenland gebruikt heb, of een reis aan het plannen ben, weet ik weer waarom ik blij ben met ons systeem.
Nee, het is niet zo goed als dat van Zwitserland, volgens een kenner, maar het is zeker veel beter dan dat van landelijk Frankrijk en Engeland, om over Ierland en de USA nog maar niet eens te beginnen.
In Nederland kun je, normaal gesproken ieder uur of ieder half uur met een trein tot redelijk dicht bij je bestemming komen. In Frankrijk kan dat rustig maar vier keer per dag zijn waarvan twee met een bus gereden worden.
En in grote delen van Noord Amerika is het al een luxe om eens per dag een trein in elke richting te hebben, met problemen met de lijn die rustig een paar jaar kunnen duren.
Maar als ik weer eens een trein in het buitenland gebruikt heb, of een reis aan het plannen ben, weet ik weer waarom ik blij ben met ons systeem.
Nee, het is niet zo goed als dat van Zwitserland, volgens een kenner, maar het is zeker veel beter dan dat van landelijk Frankrijk en Engeland, om over Ierland en de USA nog maar niet eens te beginnen.
In Nederland kun je, normaal gesproken ieder uur of ieder half uur met een trein tot redelijk dicht bij je bestemming komen. In Frankrijk kan dat rustig maar vier keer per dag zijn waarvan twee met een bus gereden worden.
En in grote delen van Noord Amerika is het al een luxe om eens per dag een trein in elke richting te hebben, met problemen met de lijn die rustig een paar jaar kunnen duren.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)