31-Jul-2022, 01:42 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Jul-2022, 01:45 AM door 365cycle.)
Eerst wat iedereen het interessantst vindt: snelheid.
De Bülk is zéker sneller dan m’n Milan GT, en de aandrijving veel stijver. Het preproductiemodel dat ik gereden heb voelt niet directer dan m’n DF, maar qua stevigheid is het ontwerp zeer in orde en je verliest dus weinig vermogen in vervorming van de fiets. Overigens is de mastversteviging voor de GT… wél beschikbaar, en dat brengt ze dan dus weer dichter bij elkaar.
De echte snelheidswinst zit dus enerzijds vermoedelijk in acceleratie en aandrijflijn op vlakke weg, anderzijds is ie aerodynamisch beter dan de GT. Vooral boven de 55 km/h loopt de Bülk ook in badkuipmodus makkelijker door, daaronder denk ik dat het verschil niet noemenswaardig is. M’n test was uiteraard met vermogensmeters.
Ik ben overigens niet over de 70 km/h gegaan, kwam met m’n bovenbenen tegen de shifters aan en zeker bij hogere cadans slingerde ik daardoor van links naar rechts en weer terug (ook een preproductie-issue). Puur op koppel ging ik even over de 1100W en de Bülk reageert dan lekker vlot met een temposprong.
Dat ie op vlakke weg significant sneller is dan een SL geloof ik eerlijk gezegd niet. De lijn is wat minder vloeiend, het malteserneusje gaat denk ik niet helpen. Maar goed, dat is een gok; ik heb wel meetgegevens van m’n SL @ 70 km/h, en hoewel de stijging van het vermogen nog wel enigszins te vergelijken valt was dat onder totaal andere weersomstandigheden, en is het dus eigenlijk appels met peren vergelijken. Voorlopig is het dus nog een gok. Laat ik er nog maar wat bij gokken: ik vermoed dat de Bülk bij wind tegen langzamer is, maar duidelijk beter zeilt dan een Milan SL. Dat is een educated guess
Ruimer dan de Milan SL is ie wel degelijk, bij je schouders zelfs erg breed, maar het is geen Milan GT. Ik heb dan ook met 140mm cranks gereden en hoewel ik er op veel juiste plaatsen ruimte bij gekregen heb zit ik met m’n knieën en bovenbenen zeker niet ruimer en is de bagageruimte beperkter.
Verder een stukje mening: hij is in het echt minder lelijk dan op de foto
Ik moet duidelijk nog even wennen aan de mopsmilan. Moest ik bij de Milan destijds ook, komt vast goed
De Bülk is zéker sneller dan m’n Milan GT, en de aandrijving veel stijver. Het preproductiemodel dat ik gereden heb voelt niet directer dan m’n DF, maar qua stevigheid is het ontwerp zeer in orde en je verliest dus weinig vermogen in vervorming van de fiets. Overigens is de mastversteviging voor de GT… wél beschikbaar, en dat brengt ze dan dus weer dichter bij elkaar.
De echte snelheidswinst zit dus enerzijds vermoedelijk in acceleratie en aandrijflijn op vlakke weg, anderzijds is ie aerodynamisch beter dan de GT. Vooral boven de 55 km/h loopt de Bülk ook in badkuipmodus makkelijker door, daaronder denk ik dat het verschil niet noemenswaardig is. M’n test was uiteraard met vermogensmeters.
Ik ben overigens niet over de 70 km/h gegaan, kwam met m’n bovenbenen tegen de shifters aan en zeker bij hogere cadans slingerde ik daardoor van links naar rechts en weer terug (ook een preproductie-issue). Puur op koppel ging ik even over de 1100W en de Bülk reageert dan lekker vlot met een temposprong.
Dat ie op vlakke weg significant sneller is dan een SL geloof ik eerlijk gezegd niet. De lijn is wat minder vloeiend, het malteserneusje gaat denk ik niet helpen. Maar goed, dat is een gok; ik heb wel meetgegevens van m’n SL @ 70 km/h, en hoewel de stijging van het vermogen nog wel enigszins te vergelijken valt was dat onder totaal andere weersomstandigheden, en is het dus eigenlijk appels met peren vergelijken. Voorlopig is het dus nog een gok. Laat ik er nog maar wat bij gokken: ik vermoed dat de Bülk bij wind tegen langzamer is, maar duidelijk beter zeilt dan een Milan SL. Dat is een educated guess
Ruimer dan de Milan SL is ie wel degelijk, bij je schouders zelfs erg breed, maar het is geen Milan GT. Ik heb dan ook met 140mm cranks gereden en hoewel ik er op veel juiste plaatsen ruimte bij gekregen heb zit ik met m’n knieën en bovenbenen zeker niet ruimer en is de bagageruimte beperkter.
Verder een stukje mening: hij is in het echt minder lelijk dan op de foto
Ik moet duidelijk nog even wennen aan de mopsmilan. Moest ik bij de Milan destijds ook, komt vast goed