01-Aug-2022, 03:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Aug-2022, 03:35 PM door 365cycle.)
(01-Aug-2022, 02:00 PM)Wim -de roetsende schreef: Nee hoor, de One is tegenwoordige een hele trage band. Zie de laatste testresultaten van mijn naamgenoot met een S.Oei, dat valt me idd wel tegen! Vergelijkbaar met de Contact Speed van dit jaar dus, terwijl ik het gevoel had dat de One duidelijk harder liep.
De One is dus nauwelijks meer een normale dagelijkse gebruiksband te noemen. Veel te traag
Quote: "Hiermee is de Schwalbe ONE nog trager dan de tien jaar geleden geteste Kojak."
http://wimschermer.blogspot.com/2022/08/...ental.html
Zegt overigens wel wat positiefs over het tempo van de Bülk - dit stuk weg liep over het eerste deel dus op, precies waar de horizontale lijn staat was het even 0% (daardoor steeg het tempo bij gelijk vermogen) en waar ik even stopte met trappen ging het zelfs even omlaag. 0.1 of 0.3% stijging lijkt dan weinig, maar met een totaalgewicht van 125 kg is dat 2-4 km/h (again: ik heb een preproductie-Bülk gereden die o.a. door gebruik van glasvezel ipv koolstofvezel veel zwaarder is dan het uiteindelijke product zal zijn)
Er zijn dagen dat ik niet vet over de 60 kruis met de Milan GT
(30-Jul-2022, 03:15 PM)Hoekie schreef: In de link in de post van Wim heeft Axel-H (van Velomobile-SH) een overzichtje gemaakt..... zoals altijd met een korrel zout nemende vanwege verschillende weersomstandigheden enzovoort, met prestatie waardes die ik in ieder geval nooit ga halen en bij die snelheden zal het verschil ook het grootst zijn.Overigens neem ik Axel wat dit soort dingen betreft inderdaad met een korrel zout. Prima kerel hoor, en ik denk dat hij z'n info met de beste intenties deelt, maar z'n enthousiasme is nu op de Bülk gevallen en dat vertekent het beeld. Zijn Milan GT bijvoorbeeld, die liep knetterhard. Het was echter wel een glasvezel Mk2; zou je dezelfde tuningtrucs uithalen met een Mk7, dan gaat dat zeker nog harder. Over de (tank-)besturing van de M9 was hij eerder enthousiast, maar nu vindt hij 'm onrustig boven de 50 km/h. Dan de Bülk en de SL in dit overzichtje; het gaat om één segment waar de Bülk het hardst liep, maar - ik heb de rit opgezocht - met 8 graden verschil in temperatuur, in het voordeel van de Bülk (22 vs 14 graden). Dat scheelt zoveel in de weerstand dat de verschillen verwaarloosbaar worden. Vandaag had hij 2 KOMs op z'n woon-werkroute bij motregen en licht vochtig wegdek; ik kan het niet helemaal verklaren maar mijn fietsen lopen het hardst als de zon schijnt en de weg nét nat is (er moet dan geen water op staan). Daarnaast heeft hij vijf KOMs met de Milan SL in de rit waar hij de zesde KOM met de Bülk vanaf gebietst heeft. Als laatste haalt hij vaak het onderste uit de kan bij z'n fietsen, dat betekent dus óók dat er retesnelle banden onder zitten die je in Nederland op straat gewoon niet echt fatsoenlijk kan inzetten (geloof overigens dat z'n Bülk ook nog niet 100% naar wens is, dat is dan wel weer in voordeel van de Bülk).
Hier mal in Übersicht von allen schnellen Fahrten,
1. Bülk
2. Milan SL MK7
3. Milan GT
4. Alpha M9 mit Haube
That said: ik pas wél fatsoenlijk in de Bülk (Axel ook - hij is groot, ongeveer even groot als ik), en niet in de Milan SL (met wat vijlen, adem een beetje inhouden en kleutercranks gaat het idd wel). Als je echt hard wil rijden en net te groot bent om comfortabel te rijden in een SL, kon een Bülk nog weleens heel goed uitpakken. Als je met "lange" cranks (165mm of meer) wil rijden denk ik dat een Milan GT als nog een betere keuze is. En vergeet niet: Die Milan is niet ineens achterhaald ofzo. Alledrie zijn/blijven hele snelle fietsen, en zeker als je niet zo heel veel vermogen meebrengt ga je het verschil niet opmerken. Afgelopen zaterdag had ik even bezoek van twee vrienden; ik was bij m'n vriendin in Zeeland, zij reden een lekker rustig rondje en kwamen even aan. Het blijft leuk aan velomobiel rijden he - even een rondje van 244 km voor een kopje koffie en een stukje appeltaart Ze rijden allebei met vermogensmeters, en zijn dus echt samen gereden. De SL Mk4 rijder trapte 161W, de GT Mk5 rijder trapte 169W.