01-Aug-2022, 10:27 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Aug-2022, 10:35 PM door 365cycle.)
(01-Aug-2022, 08:51 PM)Hoekie schreef: Waarvan filmpje, helaas zonder geometrische data.Hahaha ik ga het doorgeven
Hij heeft blijkbaar de site Telemetry Extractor for GoPro (Lite) (goprotelemetryextractor.com) en VIRB Edit (met geometry templates) nog niet gevonden.
Voor de grapjassen onder ons: Als je met zo'n Milan GT op relatief hoge banden met behoorlijk tempo een bocht neemt, en je geeft dan nog even een rukje aan het stuur, dan rijd je 'm zomaar op twee wielen. Sommige mensen kunnen dat ook gewoon gecontroleerd. Zie vanaf 52:24, een half minuutje later is het rukje wat duidelijker zichtbaar
(01-Aug-2022, 09:27 PM)pietandringa schreef: Die vermogensvergelijking vind ik zeer verhelderend. 160 tot 170 Watt is over zo’n afstand voor veel fietsers echt een stevige inspanning. Ik pas niet in een SL, maar zal met mijn manier van fietsen ook nooit echt het snelheidsverschil benutten tov mijn GT. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de Snoek XL.Als de Snoek XL net zo licht wordt als de kleine Snoek kon je daar nog weleens voordeel van hebben, maar verder zal bij beperkte vermogens en snelheden het voordeel idd beperkt zijn. De totaalmassa van een SL, GT of Bülk met jou erin zal vergelijkbaar zijn, de wielstand is gelijk (GT heeft alleen een breder spoor, Bülk weet ik niet maar niet zo breed als de GT); de rolweerstand is daarmee gelijk, dus het verschil moet echt uit stroomlijn en aandrijflijn komen. Die winst is vermoedelijk beperkt.
Aan de andere kant: er is niets mis mee om het gewoon eens te proberen. Een fiets kan je ook gewoon lekker zitten - er zijn mensen onwijs enthousiast over de DF, maar ook mensen die het helemaal niets vinden.