02-Aug-2022, 01:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Aug-2022, 03:39 PM door martinus.)
(01-Aug-2022, 10:53 PM)martinus schreef:(01-Aug-2022, 10:25 PM)365cycle schreef:(01-Aug-2022, 07:19 PM)martinus schreef: Dank je,dan wordt het tijd voor nieuwe lagers..Is een nieuw rolletje niet makkelijker?
Zie ook dit topic Geleiderol Optima Baron
Eigenlijk wel,maar zolang de rollen nog goed zijn en als de lagers goedkoop zijn is het wel het proberen waard.
Tarrox 608-ZZ 8mm. lager per 4 voor €5.50 bij een grote Duitse bouwmarkt.Dit zijn kwa type exact dezelfde lagers die er al in zaten.
Bij Fabory koperen ringen gehaald 1mm. dik,8x12mm. doorsnee als afstandhouder voor de lagers,deze passen precies op de as van het lager waardoor het mogelijk is om de bout die door 't frame gaat normaal aan te draaien.
Eigenlijk dienen de lagers kunststof afdichtingen te hebben ivm vocht maar voor dit bedrag neem 'k de gok met de metalen versie.
Rollen secuur schoon gemaakt met een 'scherp' houten spateltje en ze snorren weer.
Nu blijken de kettingbuizen nog 'n aandeel te hebben in 't lawaai maar dat kan 'n beetje verholpen worden door een frameklem te maken en die te verbinden met de buizen.
(02-Aug-2022, 12:29 AM)365cycle schreef:(01-Aug-2022, 11:44 PM)PietV* schreef: Ik heb de foto bekeken in gevouwen toestand. Ik schat dat de lengte royaal meer is dan 0,85 meter. Daarmee voldoet de HP Grasshpper FX niet meer aan de maten voor (hand)bagage van de NS.Ik twijfelde inderdaad ook. Was door je opmerking benieuwd, en het klopt:
HP Velotechnik website schreef:With a packing size from 96 × 50 × 70 cm (37.8 x 19.7 x 27.6″) and a weight from 15.2 kg (33,5 lbs)Linkie
Ook de Azub Origami is te groot: 84 x 105 x 27 cm
De M5 Cmpct is 80x80x35 aldus de website van M5.