03-Aug-2022, 10:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Aug-2022, 10:41 AM door martinus.)
(03-Aug-2022, 08:34 AM)Niels van der Wal schreef: l
Stap binnenkort over naar 'n kleine auto en dan is het wel handig, sowieso is het hier in de grensstreek fijn om buiten de steden te parkeren en de rest te fietsen.
[/quote]
De ligfiets is geen stadsfiets; je bent slechter zichtbaar en je ziet minder. Daarnaast heb je een grotere boogstraal (draaicirkel) waardoor haakse hoeken lastiger zijn en het lastiger is tussen ander verkeer te manoeuvreren.
Daarnaast ben je in de stad het voordeel van de ligfiets kwijt. Buiten de stad fiets je harder omdat je door de vlakkere houding minder luchtweerstand hebt. In de stad fiets je trager; je hebt met een 'gewone fiets' voordeel van snel kunnen manoeuvreren.
Het enige voordeel kan zijn dat je het prettiger vind fietsen; maar anders zou ik kiezen voor een 'gewone' vouwfiets. Die neemt ook minder ruimte in in de auto. Ook kan het zijn dat je de mogelijkheid wil hebben om op de locatie een langere fietstocht te maken. Maar doe je dit, wil je dit of valt het in de categorie; goede voornemens?
Niels, alles kan, van der Wal
[/quote]
Hoi Niels,
sinds een half jaar rustig aan 't trainen om een conditie op te bouwen na een auto-ongeluk.Door de pijn zijn lange afstanden nu niet mogelijk.
Uithoudingsvermoge/pijn/energie bepalen de snelheid en de lengte van de tocht,los van het landschap hier.Met kleine stapjes gaat 't steeds beter/leuker.
Super dus dat de lichte M5 vouwligfiets op m'n pad kwam die makkelijk mee kan als 'k weer eens een andere route wil,meestal rond Maastricht,heuvelland en de Grensstreek.
De Cmpct is een wendbare,lichte,makkelijke fiets,lichter en fijner te vouwen dan de Flevobike waarmee 'k normaal in de stad 'train'.
'Ligfietsen' heb 'k me in de stad aangeleerd,eerst met de Optima Eagle,later met de Flevobike.
Gregor.