25-Oct-2017, 10:07 PM
Dag Cor,
Een goede keus; de M-racer.
In een vaag verleden heb ik wedstrijden gereden op de voorloper van de M-racer. Grote wielen hebben minder rolweerstand en zijn dus sneller als kleine wielen. De vraag was dus, of een groot voorwiel kon. Bij een groot voorwiel komt dit voorwiel wel tegen de trapper aan als je bij lage snelheid naar rechts stuurt. De vraag was, of dit problematisch was. Al snel bleek voor mij dit niet problematisch te zijn. In een rechter-bocht met zeer lage snelheid hield ik mijn rechter trapper naar voren, maar ook als het voorwiel tegen de trapper aankwam leidde dit niet tot een val; maar tot een kleine disbalans. Gewoon doorfietsen dus :-)
Niels, M, van der Wal
De rij-eigenschappen zijn wel zo prettig dat ik de M-racer verkies boven de M5 lowracer, die ik ook nog tot mijn beschikking heb.
Een goede keus; de M-racer.
In een vaag verleden heb ik wedstrijden gereden op de voorloper van de M-racer. Grote wielen hebben minder rolweerstand en zijn dus sneller als kleine wielen. De vraag was dus, of een groot voorwiel kon. Bij een groot voorwiel komt dit voorwiel wel tegen de trapper aan als je bij lage snelheid naar rechts stuurt. De vraag was, of dit problematisch was. Al snel bleek voor mij dit niet problematisch te zijn. In een rechter-bocht met zeer lage snelheid hield ik mijn rechter trapper naar voren, maar ook als het voorwiel tegen de trapper aankwam leidde dit niet tot een val; maar tot een kleine disbalans. Gewoon doorfietsen dus :-)
Niels, M, van der Wal
De rij-eigenschappen zijn wel zo prettig dat ik de M-racer verkies boven de M5 lowracer, die ik ook nog tot mijn beschikking heb.