04-Aug-2022, 10:12 AM
(03-Aug-2022, 04:26 PM)365cycle schreef:(03-Aug-2022, 01:10 PM)Frutsel schreef: De DF vond ik niet zo'n succes in de stad (met name door een aantal scherpe bochten met stoepranden links & rechts)
Probeer het nog maar eens als je 10.000 km op de teller hebt. Een velomobiel vereist handigheid en die krijg je alleen door er kilometers in te maken. Vroeger vond ik het ook lastig en voelde ik me opgelaten. Nu kar ik gewoon met gesloten wielkasten over de krapste fietspaden en de kleinste straatjes.
Een aantal routes valt gewoon niet te rijden doordat mijn DF de bocht niet haalt zonder steken, daar gaat een paar duizend meer kilometers aan ervaring niet veel aan veranderen.
In Amsterdam heb ik het probleem dat er her en der zulke steile verkeersdrempels liggen dat ik er niet fatsoenlijk overheenkom (De straten zijn te smal om schuin op/af te rijden).
Dit alles kan je oplossen door je route aan te passen, of op een fiets te stappen die zich beter leent voor rijden in de stad dan een velomobiel.
Overigens zijn 3 wielen wel erg fijn als er tramrails liggen; je gaat dan tenminste niet op je plaat als je er in duikt met een wiel