26-Oct-2017, 06:43 AM
Ik heb een SP 559 gehad van M5 en daar had ik eerst ook dat het pedaal net de band van het voorwiel kon raken. Het ging echt om een kleine cm.
Ik ben het niet met Niels eens dat dit nog wel redelijk veilig is. Ik vind dit echt levensgevaarlijk. Je denkt rechtsaf te gaan en opeens corrigeert de fiets jouw gedachten en kom je toch echt ergens anders terecht dan gepland. Gelukkig was er op dat moment voldoende ruimte en waren er geen tegenliggers. Anders had dit nog wel eens flink verkeerd kunnen aflopen.
Ik heb direct de stoel iets anders gezet en de neuspijp iets verder uitgeschoven. Zoals gezegd ging het om een kleine cm en was dit redelijk simpel op te lossen.
Ik koop nooit meer een fiets waarbij er een overlap is van het pedaal met het voorwiel.
Ik ben het niet met Niels eens dat dit nog wel redelijk veilig is. Ik vind dit echt levensgevaarlijk. Je denkt rechtsaf te gaan en opeens corrigeert de fiets jouw gedachten en kom je toch echt ergens anders terecht dan gepland. Gelukkig was er op dat moment voldoende ruimte en waren er geen tegenliggers. Anders had dit nog wel eens flink verkeerd kunnen aflopen.
Ik heb direct de stoel iets anders gezet en de neuspijp iets verder uitgeschoven. Zoals gezegd ging het om een kleine cm en was dit redelijk simpel op te lossen.
Ik koop nooit meer een fiets waarbij er een overlap is van het pedaal met het voorwiel.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler