10-Aug-2022, 09:43 AM
Ik ben gisteren voor het eerst heen en weer naar Dronten geweest met de Milan.
Toen ik de Milan ophaalde had ik erg last van een 'gevolgpijn' van een oude blessure en toen ging de Milan in de aanhanger achter de auto.
Wat is mij opgevallen:
Op de heenweg reed ik heel relaxt 30/32km/u. Onderweg waren we ook druk aan het kletsen. Ik ging namelijk samen met Johan, die de filmpjes maakt van MooiTwente en van LOL. Staan op youtube en misschien hebben jullie die al wel eens gezien.
Bij Intercitybike had ik om 11 uur afgesproken. Helaas gaat hun planning soms niet zo heel soepel en was er iemand met echt flink veel achterstallig onderhoud net voor mij 'gekropen'. Ik was er namelijk om 11.15 uur.
Oeps, om half 4 was ik aan de beurt. Uiteraard hadden we ook naar huis kunnen gaan, maar ik ben gewoon zelf aan de slag gegaan. Ymte had de voorwielen al uitgebouwd en daardoor kon ik de wielkasten even helemaal mooi schoonmaken. Bij de SL kun je de wielen heel moeilijk door de wielgaten van de bodem krijgen, daarom heb ik met een dremel de wielgaten vergroot. Echte wedstrijdrijders verkleinen juist die gaten, maar ik dus niet. Scheelt waarschijnlijk 0,15 km/u
Nu wordt een lekke band wisselen ook een stuk gemakkelijker. Ik heb minder dan een centimeter weg gedremeld, maar dat maakt dus een wereld van verschil.
Over banden wisselen gesproken. Ik heb de Speed ook nog even vervangen door de Urban van Continental. Weet trouwens iemand de computerinstelling van 32-406?
Uiteraard wordt er bij ICB ook altijd flink gekletst over ongelooflijk veel verschillende onderwerpen die toch vaak en veel over fietsen gaan. Het gesprek met Arend-Jan over bijvoorbeeld @365cycle was bijvoorbeeld ook zo'n interessant onderwerp
Door het vele staan en het zelf klussend bezig zijn, krijg ik altijd een wat zwaarder gevoel in de benen. Dus ik vreesde een beetje de terugweg.
Op de terugweg ging het hele stukken echter nog een flink stuk harder, maar het voelde nog steeds heel relaxt en er werd nog steeds flink gekletst. Johan volgt wel in zijn QV met ik weet niet hoeveel bagage en spullen.
Wat viel mij nou op? Tja, onderweg niet zo veel, maar wel de laatste 20km en toen ik thuis was.
Met de XS en de DF vond ik de laatste 20km nooit meer zo leuk. In de MilanSL had ik dat gevoel dus helemaal niet. Ik kon nog gewoon goed accelereren en ook het optrekken ging nog heel soepel. Thuis voelde ik mij ook gewoon nog fit en nu de volgende ochtend zit ik er eigenlijk best frist en fruitig bij.
Conclusie: ik denk echt dat dit door de meer liggende houding van de Milan komt.
NB: ondanks die meer liggende houding heb ik trouwens nog nooit zo gemakkelijk de Bult bij 't Harde beklommen.
Toen ik de Milan ophaalde had ik erg last van een 'gevolgpijn' van een oude blessure en toen ging de Milan in de aanhanger achter de auto.
Wat is mij opgevallen:
Op de heenweg reed ik heel relaxt 30/32km/u. Onderweg waren we ook druk aan het kletsen. Ik ging namelijk samen met Johan, die de filmpjes maakt van MooiTwente en van LOL. Staan op youtube en misschien hebben jullie die al wel eens gezien.
Bij Intercitybike had ik om 11 uur afgesproken. Helaas gaat hun planning soms niet zo heel soepel en was er iemand met echt flink veel achterstallig onderhoud net voor mij 'gekropen'. Ik was er namelijk om 11.15 uur.
Oeps, om half 4 was ik aan de beurt. Uiteraard hadden we ook naar huis kunnen gaan, maar ik ben gewoon zelf aan de slag gegaan. Ymte had de voorwielen al uitgebouwd en daardoor kon ik de wielkasten even helemaal mooi schoonmaken. Bij de SL kun je de wielen heel moeilijk door de wielgaten van de bodem krijgen, daarom heb ik met een dremel de wielgaten vergroot. Echte wedstrijdrijders verkleinen juist die gaten, maar ik dus niet. Scheelt waarschijnlijk 0,15 km/u
Nu wordt een lekke band wisselen ook een stuk gemakkelijker. Ik heb minder dan een centimeter weg gedremeld, maar dat maakt dus een wereld van verschil.
Over banden wisselen gesproken. Ik heb de Speed ook nog even vervangen door de Urban van Continental. Weet trouwens iemand de computerinstelling van 32-406?
Uiteraard wordt er bij ICB ook altijd flink gekletst over ongelooflijk veel verschillende onderwerpen die toch vaak en veel over fietsen gaan. Het gesprek met Arend-Jan over bijvoorbeeld @365cycle was bijvoorbeeld ook zo'n interessant onderwerp
Door het vele staan en het zelf klussend bezig zijn, krijg ik altijd een wat zwaarder gevoel in de benen. Dus ik vreesde een beetje de terugweg.
Op de terugweg ging het hele stukken echter nog een flink stuk harder, maar het voelde nog steeds heel relaxt en er werd nog steeds flink gekletst. Johan volgt wel in zijn QV met ik weet niet hoeveel bagage en spullen.
Wat viel mij nou op? Tja, onderweg niet zo veel, maar wel de laatste 20km en toen ik thuis was.
Met de XS en de DF vond ik de laatste 20km nooit meer zo leuk. In de MilanSL had ik dat gevoel dus helemaal niet. Ik kon nog gewoon goed accelereren en ook het optrekken ging nog heel soepel. Thuis voelde ik mij ook gewoon nog fit en nu de volgende ochtend zit ik er eigenlijk best frist en fruitig bij.
Conclusie: ik denk echt dat dit door de meer liggende houding van de Milan komt.
NB: ondanks die meer liggende houding heb ik trouwens nog nooit zo gemakkelijk de Bult bij 't Harde beklommen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler