11-Aug-2022, 09:57 AM
Een minder leuke ervaring met een Milan.
TIjdens het afhalen van mijn Milan verbaasde ik me al dat het een heel ge-emmer was om hem op maat te krijgen. Bij de proefrit eerder in hetzelfde model was het min of meer instappen en gaan.
Een paar weken terug heb ik nieuwe pedalen gemonteerd en ook maar meteen nieuwe schoenen met ander type schoenplaatjes gehaald. Ik heb race schoenen gekocht zodat ik zo veel mogelijk ruimte zou krijgen in de fiets. Tot mijn verbazing paste het nog steeds niet lekker. Ik had tijdens proefzitten hier thuis het service luik nog open en zie het midden van mijn linkerschoen onder de rand van het service luik. En dus niet onder de voetenbult waar die volgens mij toch zou moeten zitten.
Lang verhaal kort: De mast is scheef gemonteerd waardoor de pedalen een stuk naar rechts zitten en een fractie scheef staan, en het kettingblad scheef zit.
Ik ga er volgende week mee terug naar Dronten en dan gaan we zien wat er mee gaat gebeuren. Een en ander zou wel gecorrigeerd kunnen worden met links een crank met een veel hogere Q factor en wat shimmetjes tussen dat ding dat de trapas op zijn plek houd zodat die rechter staat t.o.v. de fiets/kettinglijn. Maar of ik blij zou worden van zo'n oplossing weet ik niet.
Moraal: let er bij het afhalen van een nieuwe fiets op dat je voeten onder de voetenbulten zit.
TIjdens het afhalen van mijn Milan verbaasde ik me al dat het een heel ge-emmer was om hem op maat te krijgen. Bij de proefrit eerder in hetzelfde model was het min of meer instappen en gaan.
Een paar weken terug heb ik nieuwe pedalen gemonteerd en ook maar meteen nieuwe schoenen met ander type schoenplaatjes gehaald. Ik heb race schoenen gekocht zodat ik zo veel mogelijk ruimte zou krijgen in de fiets. Tot mijn verbazing paste het nog steeds niet lekker. Ik had tijdens proefzitten hier thuis het service luik nog open en zie het midden van mijn linkerschoen onder de rand van het service luik. En dus niet onder de voetenbult waar die volgens mij toch zou moeten zitten.
Lang verhaal kort: De mast is scheef gemonteerd waardoor de pedalen een stuk naar rechts zitten en een fractie scheef staan, en het kettingblad scheef zit.
Ik ga er volgende week mee terug naar Dronten en dan gaan we zien wat er mee gaat gebeuren. Een en ander zou wel gecorrigeerd kunnen worden met links een crank met een veel hogere Q factor en wat shimmetjes tussen dat ding dat de trapas op zijn plek houd zodat die rechter staat t.o.v. de fiets/kettinglijn. Maar of ik blij zou worden van zo'n oplossing weet ik niet.
Moraal: let er bij het afhalen van een nieuwe fiets op dat je voeten onder de voetenbulten zit.