(17-Aug-2022, 08:47 AM)Jeroen S schreef: Met al die warmte komt er ook meer zweet, wat bij een hoge luchtvochtigheid moeilijker weg kan en dan krijg je een soort druipsteen grot effect. Het condensteert tegen de VM buitenzijde en gaat druppen. Dan moet het vizier open en wordt de regen naar binnen gehapt. Daar wordt het dan goed gefocust op je gezicht.
Klinkt als een duidelijk gebrek aan ventilatie. Als je weer een kap zou maken zou dat je eerste prio moeten zijn. Zonder veel ventilatie wordt het inderdaad al snel een te vochtige boel. Denk ook aan ventilatie door de carrosserie met gaten van voren en achteren en eventueel een naca duct.
In de QV bijvoorbeeld voel ik een hele duidelijke luchtstroom door de voetgaten naar 'onder mijn oksels' en langs mijn hoofd naar achteren/buiten. Kan met vizier naar onderen en schuimkap zelfs aan de koude kant worden en draag ik ook dan nog een
als ook windgeleiders bij de voetgaten en tempo aanpassing bij regen/hoge liuchtvochtigheid. Zo 'regel' ik de ventilatie.
De nieuwe Bülk schijnt hiervoor een speciaal ontworpen luchtpijp te hebben en nog grotere gaten van achteren.