23-Aug-2022, 03:33 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Aug-2022, 03:37 PM door 365cycle.)
Jullie hebben voor een belangrijk deel gelijk (al weten we - door het gebrek aan geluid - niet of hij bijvoorbeeld geclaxonneerd heeft ofzo). Maar moeten we daar de nadruk op leggen?
Het mag, en hij brengt niemand in gevaar. De automobilist die toch oprijdt brengt hém in gevaar.
Daarnaast is de kans dat hij aangereden wordt alsnog klein: De grote zichtbare risico's zitten in de witte Ford Focus, de grijze Opel Zafira en de VW Transporter waar hij tegenaan botst. Of er een tegenligger deze weg in zou kunnen draaien durf ik op basis van deze beelden niet helemaal te zeggen; die zou dan onzichtbaar zijn achter de Ford, en da's mijns inziens het grootste risico.
Wat mij (en niet alleen mij) verder opvalt is het feit dat zijn remvermogen nogal beperkt lijkt. Misschien een gevolg van slecht wegdek (en dus slip)?
De situatie is op de langere strook na overigens vergelijkbaar met wat ik heb als ik hier rijd. Ik minder hier wel altijd vaart naar ~30 km/h, dat is traag genoeg om in een ruime rijstrook te kunnen stoppen, en dan heb ik genoeg overzicht om te letten op auto's achter/naast me die eventueel de voorsorteerstrook op gaan, tegenliggers die gaan afslaan, en auto's die uit de zijstraat komen. Hand bij de rem en middelvinger boven de claxon...
Het mag, en hij brengt niemand in gevaar. De automobilist die toch oprijdt brengt hém in gevaar.
Daarnaast is de kans dat hij aangereden wordt alsnog klein: De grote zichtbare risico's zitten in de witte Ford Focus, de grijze Opel Zafira en de VW Transporter waar hij tegenaan botst. Of er een tegenligger deze weg in zou kunnen draaien durf ik op basis van deze beelden niet helemaal te zeggen; die zou dan onzichtbaar zijn achter de Ford, en da's mijns inziens het grootste risico.
Wat mij (en niet alleen mij) verder opvalt is het feit dat zijn remvermogen nogal beperkt lijkt. Misschien een gevolg van slecht wegdek (en dus slip)?
De situatie is op de langere strook na overigens vergelijkbaar met wat ik heb als ik hier rijd. Ik minder hier wel altijd vaart naar ~30 km/h, dat is traag genoeg om in een ruime rijstrook te kunnen stoppen, en dan heb ik genoeg overzicht om te letten op auto's achter/naast me die eventueel de voorsorteerstrook op gaan, tegenliggers die gaan afslaan, en auto's die uit de zijstraat komen. Hand bij de rem en middelvinger boven de claxon...