24-Aug-2022, 06:31 PM
(24-Aug-2022, 02:07 PM)365cycle schreef: Klopt. En die aanrijding van achteren waarbij de Milan-rijder 70 km/h snelheidsverschil overleefde met een check-up en wat revalideren al helemaal.
De moderne velomobielen zijn wel ontworpen met veiligheid in gedachten.
Een oude en oudere fietskameraad van mij is ooit op een kruispunt door een auto van rechts aangereden (die hij dus niet had gezien en na het ongeluk ontdekten ze dat hij staar had in een vergevorderd stadium).
Hij is door die auto echt het gehele kruispunt over gelanceerd, vloog over een sloot en landde een flink eind verder in een weiland.
Twee weken na het ongeluk sprak ik hem en vroeg hem hoe het ging. Tja, zei hij: Ik heb soms nog wel een beetje last van mijn rechterschouder.
Op een gewone fiets had hij dit ongeluk niet overleefd. Hij is volledig beschermd geweest door de vm. Die trouwens nog weer gewoon is opgeknapt.
Omdat een vm betrekkelijk licht is, word je dus weggeschoven door de auto i.p.v. dat ze allebei in elkaar 'kreuken'.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282