24-Aug-2022, 11:48 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Aug-2022, 11:48 PM door 365cycle.)
(24-Aug-2022, 09:09 PM)Roefie schreef: En ondanks al deze goede afloop-verhalen blijf ik een vm toch als zwakke verkeersdeelnemer zien (zo te lezen iets minder zwak dan ik in eerste instantie had ingeschat), die derhalve voor behoud van zijn/haar eigen lijf en leden goed zal moeten anticiperen op ander verkeer. Mede door inschattingsfouten van dat andere verkeer tav de mogelijke snelheden van een vm.Ik zie dat toch anders. Ben van mening dat je over dit onderwerp moet omdenken, en dat is één van de redenen dat ik liever velomobiel (of een gewone ligfiets als het lekker weer is + ik tijd heb) rijd dan auto.
Het risico blijft even groot:
- In de velomobiel kom je iedere rit tientallen of honderden andere bestuurders tegen die je met hun voertuig dood kunnen rijden als ze willen/even niet opletten/een foutje maken.
- In de auto kom je iedere rit tientallen of honderden andere personen tegen die je met jouw voertuig dood zou kunnen rijden als je wil/even niet oplet/een foutje maakt.