10-Nov-2017, 10:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Nov-2017, 10:12 PM door Wim -de roetsende.)
De versnelling zit 'm ook niet in de slede. De versnelling zit 'm in het feit dat, zoals jij heel juist constateert, aan het einde van de slag het verzet op z'n zwaarst is. Het is dus letterlijk de fiets die aan het einde van de slag versnelt.
Dat bedoelt de schrijver ook met dat hupje. Bij o.a. Derk en Ymte zie je de Roeifiets aan het einde van de slag (bijna) een hupje maken.
Bij de Concept is er geen sprake van een snek en dus ook geen versnelling aan het einde van de slag. Er is dan dus ook geen verschil in vermogen. Dan heeft het dus ook geen nut om volledig te strekken. Daar heb je volledig gelijk in. Op de Thys Roeifiets met snek is dat dus een heel ander verhaal.
Dat bedoelt de schrijver ook met dat hupje. Bij o.a. Derk en Ymte zie je de Roeifiets aan het einde van de slag (bijna) een hupje maken.
Bij de Concept is er geen sprake van een snek en dus ook geen versnelling aan het einde van de slag. Er is dan dus ook geen verschil in vermogen. Dan heeft het dus ook geen nut om volledig te strekken. Daar heb je volledig gelijk in. Op de Thys Roeifiets met snek is dat dus een heel ander verhaal.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler