07-Sep-2022, 10:42 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Sep-2022, 10:55 AM door Bacchus.)
Daar ben ik het niet altijd mee eens maar het is wel van een heel ander niveau dan een verkeersdrempel of plantenbak. Het is meer het idee van benadrukken dat een straat eerder een verblijfsplaats is dan een verbinding. Daar past het m.i. wel bij om een straat in de eerste plaats voor mensen (ihb voetgangers dus) te ontwerpen en voertuigen niet bijzonder te faciliteren. Het woonerf uit de jaren 70/80 was een aardige implementatie, misschien wel de beste algemeen toegepaste.
Het concept past naar mijn idee dus niet bij verbindingswegen. Met een rotonde aan de ene kant, verkeerslichten aan de andere, een bushalte in het midden en een snelheidslimiet van 50 km/u, lijkt de Burgemeester Reigerstraat mij bij uitstek een verbindingsweg. Dan ben ik het helemaal met je eens dat "gedeelde ruimte" daar geen plaats heeft.
Het concept past naar mijn idee dus niet bij verbindingswegen. Met een rotonde aan de ene kant, verkeerslichten aan de andere, een bushalte in het midden en een snelheidslimiet van 50 km/u, lijkt de Burgemeester Reigerstraat mij bij uitstek een verbindingsweg. Dan ben ik het helemaal met je eens dat "gedeelde ruimte" daar geen plaats heeft.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course