Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Werkbank?
#24
(08-Sep-2022, 09:27 AM)PietV* schreef: Ik fiets met KMC kettingen met sluitschakel. Heb in de loop der jaren vele sluitschakels overgehouden. Gaan bijna onbeperkt mee.
https://www.ligfiets.shop/nl/kmc-sluitschakel.html
Gebruik nooit een ontvetter. Maak altijd de ketting los en borstel de ketting schoon. Soms naspoelen met water en drogen. Daarna opgerold inspuiten aan beide zijden met een spuitbus kettingvet en een nacht laten intrekken en de spray laten verdampen. Afvegen en monteren.
De kettingbuizen reinig ik met een lapje door de buis te trekken en tussentijds te smeren met wat kettingpray tot het lapje schoon naar buiten komt.
Vroeger had je kettingvet in een groot rond blik, moest je opwarmen tot het vet vloeibaar werd, dan de ketting een nacht in het vet laten liggen, en volgende morgen monteren, alles veel werk, maar dat had je over voor je hobby [ motorcross ] waarom ik daar aan meegedaan heb, kan ik nu niet meer begrijpen, later kwam een Amerikaanse firma met een spuitbusje met vet, peperduur, maar beter dan de traditionele methode, volgens hun reclame, iets wat veel moeite vraagt, kan men slecht verkopen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Werkbank? - door JustJules - 05-Sep-2022, 06:41 PM
RE: Werkbank? - door Lopopodium - 05-Sep-2022, 06:46 PM
RE: Werkbank? - door Roepers - 05-Sep-2022, 07:37 PM
RE: Werkbank? - door Willeke_IGKT - 05-Sep-2022, 08:06 PM
RE: Werkbank? - door Wim -de roetsende - 05-Sep-2022, 08:13 PM
RE: Werkbank? - door Niels van der Wal - 05-Sep-2022, 08:38 PM
RE: Werkbank? - door JustJules - 07-Sep-2022, 10:31 PM
RE: Werkbank? - door Niels van der Wal - 08-Sep-2022, 09:25 AM
RE: Werkbank? - door Niels van der Wal - 08-Sep-2022, 10:54 AM
RE: Werkbank? - door Willeke_IGKT - 08-Sep-2022, 12:08 PM
RE: Werkbank? - door Niels van der Wal - 08-Sep-2022, 12:26 PM
RE: Werkbank? - door Bacchus - 05-Sep-2022, 09:10 PM
RE: Werkbank? - door Fietsbennie - 05-Sep-2022, 09:13 PM
RE: Werkbank? - door Lig-hen - 05-Sep-2022, 09:23 PM
RE: Werkbank? - door Bob Hagendijk - 05-Sep-2022, 09:26 PM
RE: Werkbank? - door Martin van Mourik - 05-Sep-2022, 09:49 PM
RE: Werkbank? - door Willeke_IGKT - 08-Sep-2022, 05:34 AM
RE: Werkbank? - door Bob Hagendijk - 08-Sep-2022, 05:56 AM
RE: Werkbank? - door Lig-hen - 08-Sep-2022, 06:40 AM
RE: Werkbank? - door Bacchus - 08-Sep-2022, 08:51 AM
RE: Werkbank? - door Hoekie - 08-Sep-2022, 09:10 AM
RE: Werkbank? - door Willeke_IGKT - 08-Sep-2022, 09:11 AM
RE: Werkbank? - door PietV* - 08-Sep-2022, 09:27 AM
RE: Werkbank? - door PlantageBohémien - 08-Sep-2022, 12:32 PM
RE: Werkbank? - door Bacchus - 08-Sep-2022, 01:25 PM
RE: Werkbank? - door Frutsel - 08-Sep-2022, 01:44 PM
RE: Werkbank? - door PietV* - 08-Sep-2022, 02:01 PM
RE: Werkbank? - door twilwel - 16-Nov-2022, 01:28 PM
RE: Werkbank? - door 365cycle - 16-Nov-2022, 02:07 PM
RE: Werkbank? - door de Boer - 16-Nov-2022, 02:56 PM
RE: Werkbank? - door Jan van Ochten - 16-Nov-2022, 04:24 PM
RE: Werkbank? - door twilwel - 16-Nov-2022, 10:41 PM
RE: Werkbank? - door 365cycle - 17-Nov-2022, 03:16 PM
RE: Werkbank? - door GertBr - 17-Nov-2022, 03:55 PM
RE: Werkbank? - door 365cycle - 17-Nov-2022, 05:07 PM
RE: Werkbank? - door Bacchus - 17-Nov-2022, 05:39 PM
RE: Werkbank? - door GertBr - 17-Nov-2022, 09:42 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM