16-Sep-2022, 08:29 AM
(15-Sep-2022, 11:59 AM)Bart Verbeek schreef: In Lelystad worden regelmatig nieuwe autorotondes aangelegd met fietstunneltjes er onderdoor. Dat is slim en veilig. Doorstromen voor de fietsers doet het ook.
Hoe hebben ze dat daar dan opgelost met de kruispunten van de fietspaden? Als er een rotonde is zal er toch ook wel een fietskruispunt zijn? Sommige verkeerdplanners zijn zo gek en leggen die dan in de tunnel, met alle gevaarlijke gevolgen vandien...
(15-Sep-2022, 01:18 PM)Lopopodium schreef: De fijnste grote stad om doorheen te fietsen vind ik persoonlijk nog altijd Rotterdam. Daar hebben ze de fietsinfrastructuur toch wel wat beter op orde dan in veel andere steden, waaronder Almere (Lelystad ken ik minder goed).
Hm - ik rij regelmatig in Rotterdam en ik vind dat je wel heel goed moet weten welke route je kiest. Anders kom je terecht op stapels van fietspaden achter geparkeerde auto's (rondweg onbruikbaar met de VM en zelfs met de ligger nog te gevaarlijk) of krijg je met tramrails te maken.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75