(19-Sep-2022, 11:31 AM)365cycle schreef: Lange winderige stukken? Ik zou de Quest dan ook eens overwegen. Die is zowel qua stuurgedrag als qua snelheid fijner onder die omstandigheden.
(19-Sep-2022, 09:17 AM)TimSch schreef: Deze opmerking versterkt mijn al bestaande overtuiging om deze eerste VM bij een expert als Peter de Rond te kopen, zodat die goed opgeleverd wordt en ik rustig met een goede basis de techniek kan leren kennen.
Met alle respect voor Peter, maar dat zou voor mij juist een reden zijn om te kijken of er misschien een technisch forumlid met je mee wil, en niet bij Peter de Rond te kopen.
Het is een liefhebber, maar zeker ook een handelaar. Er wordt geld verdiend aan het feit dat je bij hem koopt; velomobielen de eerst voor bedrag X op marktplaats staan verschijnen kort daarna voor bedrag Y bij Peter. Dat verschil kan je ook in een paar kleine reparaties kan steken indien nodig. En of hij lekker rijdt of niet, dat voel je al snel
De oplettende lezer ziet ook de Quest genoemd in de titel van dit draadje ;-) Dus ja, die overweeg ik ook wel en zou ik graag eens zien want ik zie bijvoorbeeld op Marktplaats Quest #250 (in België, dat is wel jammer vanuit Groningen, maar goed..) voor een soortgelijke vraagprijs als de Mango +/Tour in Twente.
Ik begrijp uiteraard dat een liefhebber iets anders is dan een liefdadigheidsinstelling en dat een VM handelaar dat ook voor het geld doet. Gevoelsmatig ben ik, gezien dit mijn eerste VM zou worden, geneigd daar wel een zekere meerprijs voor over te hebben. Met een technisch onderlegd persoon bij een particulier kan natuurlijk ook (al loop ik dan potentieel de bijdrage van het fietsplan mis ;-)). Zelf ben ik overigens ook wel redelijk technisch onderlegd, maar de finesses van de VMs specifiek zijn mij nog onbekend.
Eerst deze week maar eens de Mango bekijken hier in de buurt en wellicht in Twente. En wie weet wat er nog op het pad komt...
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt