19-Sep-2022, 11:57 PM
(19-Sep-2022, 08:34 PM)TimSch schreef: Ik ben inmiddels wel ook overtuigd dat de Quest minimaal even interessant is. Het compacte van de Mango maakt niet veel uit, ze passen beiden makkelijk in de schuur hier. De wendbaarheid wellicht wel, maar hoe erg is dat met hoofdzakelijk kilometers in de Groningse polder?Ik heb met m'n Quest met name gereden in Rotterdam, en tussen Rotterdam en Leiden; op het fietspad kon ik niet alle haakse bochten in 1x nemen, maar ik reed dan ook op 50mm brede banden (GoCycle).
Op een setje 32mm valt het heel erg mee. De Milan GT heeft kleinere wielkasten (met 50mm kon ik wel rollen, maar niet meer sturen ), daarmee kon ik op 38mm eigenlijk alle bochten in 1x rijden. Zelfs deze, al moest ik dan wel even een klein stukje gras meepakken en precies op het juiste moment maximaal insturen
Flintstonen ben je ook vrij snel aan gewend.
De Quest zeilt wel ontzettend veel beter dan een DF; bij die laatste slaat de wind achter de wielen, een DF zeilt alleen goed bij wind recht op de flank. De besturing wordt bij wind wel onrustig en hij gaat fors langzamer. De Milan GT bleef wél rustig bij wind (net als de Quest, al kan je met een Quest wel omwaaien omdat het zwaartepunt hoger ligt), en deed dat zeilen ook, en da's echt leuk. Heb je de wind schuin van voren, dan heb je nog steeds soort van wind mee. Daarom vond ik de M-Racer ook geen geschikte aanvulling op m'n velomobiel; je bent veel meer afhankelijk van het weer v.w.b. reistijd.