17-Nov-2017, 07:21 AM
(16-Nov-2017, 10:06 PM)Lopopodium schreef: Dank. Dat is wel verhelderend.
Blijft in Duitsland alleen de kwestie nog over in het buitengebied, wanneer het fietspad ophoudt, of je nou wel of niet op de doorgaande weg zou mogen fietsen. Zo ben ik twee jaar geleden wel eens op de Duitse equivalent van de autoweg beland. Het fietspad aan de linkerzijde hield op, maar de doorgaande weg had een extra strook naast het wegdek aan de rechterzijde. Dacht dat dat gewoon verandering van fietspadopzet was. Maar dat bleek dus later een vluchtstrook geweest te zijn. Ik kon er niet meer af toen het mij eenmaal begon te dagen dat het een autowegequivalent was, dus heb ik maar kilometers door moeten fietsen toen ik eindelijk bij een afslag kwam. Ik was blij dat ik er eindelijk af was...
Als ze in Duitsland nou ook eens borden plaatsen die expliciet aangeven dat je er niet mag fietsen, zoals in Nederland, dan zou dat mooi zijn... Ongelukkigerwijs zijn er in Duitsland ook grote doorgaande wegen waarvan ik weet dat je er mag fietsen op het smalle pad ernaast (net als in België). Maar ook op dat punt duidelijk aangeven doen ze nog niet echt aan. Fijn fietsen is het daar overigens ook niet echt, dat ik liever dan maar over parallellopende landwegen fiets.
Zelfde heb ik meegemaakt in Frankrijk bij Valenciennes.
Gemarkeerd fietspad leidde me de autoweg op, zonder andere opties. Met zweet in m'n handen tot aan de volgende afrit gefietst en daar zo snel mogelijk de autoweg verlaten.
Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20