02-Oct-2022, 10:53 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Oct-2022, 12:14 PM door Willeke_IGKT.)
(02-Oct-2022, 12:12 AM)Martin van Mourik schreef: Ik denk dat ik daar bij Velsen er redelijk vaak voor zou kiezen om even om te rijden via de sluizen.
Brommers reden vaak om via de sluizen als ze net de pont gemist hadden en waren dan net voor de volgende pont op het pont plein aan de overkant. Dat was toen alle brommers officieel 45 mochten (en meestal sneller gingen.)
Als je dichter bij de sluizen moet zijn is het verschil natuurlijk kleiner maar voor mensen op de fiets zijn de sluizen meestal niet voordeling in tijd.
Als iemand die vaak met de pont gaat weet je meestal wel hoeveel tijd je hebt om de pont te halen dus kan je redelijk vaak tot de conclusie komen dat het niet aanhaalt om om te rijden.
De belangrijkste reden voor mij is de industrie en vooral de opslag van slakken, een deel daarvan fijn genoeg om in je ogen te waaien.
Anderen vinden dat niet belangrijk en zullen vaker voor de sluizen kiezen, ook al is dat om. Een halve kilometer extra als je dicht bij de sluis moet zijn, meer dan 6 km als je dicht bij de pont moet zijn.
PS, Ik ben blij met beschrijvende posts over pontjes. Niet slechts tijden maar vergelijkingen tussen verschillende pontjes over hetzelfde water en dergelijke.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)