De meeste 3 versnellingsnaven hebben stappen van circa 33%. Als je schakel vanuit prise-direct naar stand 1 of 3, zul je het rendementsverlies nooit merken. De documentatie even doorgelezen, zijn de verschillen voor de Sachs 3 en SRAM 3 zeer gering.
http://www.ihpva.org/HParchive/PDF/hp52-2001.pdf
http://fahrradzukunft.de/17/wirkungsgrad...ltungen-2/
Dat heeft niets te maken met tussen de oren. De transmissie verliezen op een testbank zijn keurig meetbaar. Daarbij wordt vaak gemeten bij een input van 50 , 80, 150 en 200 Watt. Opvallend is dat in sommige omstandigheden de prise-direct niet altijd het geringste verlies oplevert.
Ik heb voor mijn Alleweder in het verleden niet gekozen voor de Dual Drive 3 x 7, maar voor derailleur. Toen gewoon 7. Nu rij ik derailleur 8, met de keus voor 9 of 10.
http://www.ihpva.org/HParchive/PDF/hp52-2001.pdf
http://fahrradzukunft.de/17/wirkungsgrad...ltungen-2/
Dat heeft niets te maken met tussen de oren. De transmissie verliezen op een testbank zijn keurig meetbaar. Daarbij wordt vaak gemeten bij een input van 50 , 80, 150 en 200 Watt. Opvallend is dat in sommige omstandigheden de prise-direct niet altijd het geringste verlies oplevert.
Ik heb voor mijn Alleweder in het verleden niet gekozen voor de Dual Drive 3 x 7, maar voor derailleur. Toen gewoon 7. Nu rij ik derailleur 8, met de keus voor 9 of 10.