21-Oct-2022, 12:33 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Oct-2022, 12:34 PM door 365cycle.)
(21-Oct-2022, 10:03 AM)Jeroen S schreef: Ik heb geen dingen mee gebracht, het is voor mij ook al weer jaren terug. 1995 ofzo. Had destijds een extreem lage racer van Meindert Valenteijn. Het voorwiel liep naast het 65 tands kettingblad. Dat beperkte de stuuruitslag nogal. Enige oplossing is dan harder door de bocht, schuiner hangen en minder sturen. Het vraagt enige zelfoverwinning op met 30 op een bocht af te rijden en je er in te gooien, als je weet dat je bij 20 km/h niet ver genoeg kunt insturen om de bocht te halen.Dat soort dingen werken met een M5 racer (laag of mid, maakt niet uit) met die lange ketting langs het voorwiel ook. Ik vond het heel vergelijkbaar voelen met die keer dat ik op het circuit mocht rijden in een auto met een ENORME achtervleugel, en dus downforce. Ik kreeg licht overstuur in een bocht, en vond het wel hard zat gaan. De coureur die meereed instrueerde me om de volgende keer nog 30 km/h sneller die bocht in te gaan - het duurde een paar rondes voor ik die instructie ook op durfde te volgen. Het werkte wel: De druk op de spoiler duwt de achterkant op het asfalt, en hield 'm strak op z'n plek. Het voelt zó tegenstrijdig en het werkt toch. Dit dus: