04-Nov-2022, 10:31 AM
(04-Nov-2022, 01:27 AM)quattrovelootje schreef: Ben zelf ook altijd liefhebber van naven geweest ivp de klassieke kransjes met derailleur, maar ik ben dan ook geen racer en vind comfort belangrijker dan snelheid.Je bedoelt waarschijnlijk: Snelheid maakt voor jou maar deel uit van comfort. Dat is precies waar de TS goed over na moet denken en eventueel dus testen met z'n huidige versnellingsnaaf.
(04-Nov-2022, 01:27 AM)quattrovelootje schreef: Mijn eerste velomobiel was een Alleweder, daar heb ik toen -tegen alle adviezen van iedereen in- een NEXUS 8 laten inbouwen en daar heb ik zo'n dikke 45.000km zonder problemen mee gereden tot ik hem doorverkocht.Toch snap ik die adviezen wel. De meeste mensen kopen een velomobiel óók omdat ze relatief snel zijn.
(04-Nov-2022, 01:27 AM)quattrovelootje schreef: In mijn huidige velomobiel (een Quattrovelo) zit een ROHLOFF en ik zou er ook niks anders in willen.Dat snap ik Beter dan een Rohloff wordt het volgens mij niet in het land der naven.
(04-Nov-2022, 01:27 AM)quattrovelootje schreef: Met de oudste Kettwiesel zijn we al op fietsvakanties geweest in oa. de Ardennen, maar nergens zijn we moeten afstappen omdat het té steil was of omdat het bereik van de naaf onvoldoende was (veel in het kleinste verzet en dat gaat langzaam, maar komen doe je er wel mee).Gebruik je toevallig iets om je ritten te registreren? Ik ben erg benieuwd naar met welk tempo je dan kruist en met welk tempo je klimt. Van met 50 rpm heuvel op rijden word ik niet vrolijk. Destijds in mijn QV kon ik comfortabel 15% klimmen met 6 km/h dankzij kleinste verzet 65/32 en een 2.5x reductie van de MountainDrive (voor zover je nog van comfortabel kan spreken met 15% helling ).