05-Nov-2022, 08:59 PM
Door een bericht in Trouw werd ik attent gemaakt op de leuke site van ligfietsers.nl . Na enig rondkijken besloot ik me te registreren. Zo'n nederlandse site had ik ook graag gevonden bij m'n andere hobby, het bouwen van/zeilen met kleine trimarans waarover je van alles kunt vinden op smalltrimarans.com. Maar nu ben ik dus overgestapt van drie rompen naar drie wielen. Ik ben Hans Schipper, 72 jaar en woon in Hilversum. Afgelopen jaar gewerkt aan een batavus relaxx4all tweewieler ombouwen naar een driewieler. Een trial and errortraject op basis van een in mijn ogen brilliant idee van David Aschenbrenner's tadpole kanteltrike. Daar is nu een goed rijdbaar exemplaar uitgekomen wat te zien is op youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=4KqFaCcF6_4
Gelijk ook m'n eerste ervaring met ligfietsen. Wel heerlijk dat je altijd een stoel bij je hebt en de houding nodigt veel meer uit om om je heen te kijken. Door 5 jaar woonwerkverkeer op de electrische fiets en 7 jaar divers gebruik valt de niet ondersteunde ligfiets nog wel een beetje tegen qua zwaarte, zeker helling op. Ik denk erover om er elctrische ondersteuning in te bouwen op basis van een batavus padova achterwielmotor. In andere topics lees ik dat dat een goede krachtverdeling geeft. Ik houd me aanbevolen voor tips om de merkgerelateerde beveiliging er uit te halen zónder dat je naar een gashandelversie over moet stappen met een externe controller.
Tot zover, ik ga binnenkort eens uitgebreid verder kijken naar wat er allemaal op deze site te vinden is.
https://www.youtube.com/watch?v=4KqFaCcF6_4
Gelijk ook m'n eerste ervaring met ligfietsen. Wel heerlijk dat je altijd een stoel bij je hebt en de houding nodigt veel meer uit om om je heen te kijken. Door 5 jaar woonwerkverkeer op de electrische fiets en 7 jaar divers gebruik valt de niet ondersteunde ligfiets nog wel een beetje tegen qua zwaarte, zeker helling op. Ik denk erover om er elctrische ondersteuning in te bouwen op basis van een batavus padova achterwielmotor. In andere topics lees ik dat dat een goede krachtverdeling geeft. Ik houd me aanbevolen voor tips om de merkgerelateerde beveiliging er uit te halen zónder dat je naar een gashandelversie over moet stappen met een externe controller.
Tot zover, ik ga binnenkort eens uitgebreid verder kijken naar wat er allemaal op deze site te vinden is.