10-Nov-2022, 08:49 PM
Rollerbrakes zijn buitengewoon slechte remmen. Hopeloos. Op de stadsfiets van 1 van de kinderen zitten Rollerbrakes. Nadat ik zelf de boel niet goed kreeg heb ik hem naar de fietsenmaker gebracht. Mijn eerste bezoekje voor reparaties aan een fietsenmaker in jaren. Maar goed daar werd het verder ook niks beter van. Vervangen van de remunit door een c6000 rollerbrake heeft verbetering gebracht. Nu is er een acceptabele remkracht. Was uiteindelijk de goedkoopste oplossing, met behoud van de naafdynamo voor.
Ik blijf het K..dingen vinden. En als ze te heet worden of slecht onderhouden, remmen ze ineens te hard, schijnt.
Als je echt erg gelukkig bent met de trike dan kun je investeren in een setje voorwielen met trommelremnaven. Dan zou ik gelijk voor de 90mm versie met het sterkste remvermogen gaan.
Een achterrem is op een trike met hoog zwaarte punt, zoals de jouwe een goede manier om uit te vinden wat overstuur is. De kans dat je door de achterkant van je eigen fiets wordt ingehaald is zeer realistisch.
Er zijn remgrepen die twee kabels in 1 keer kunnen bedienen. Wel opletten dat je voor de Rollerbrakes volgens mij een remgreep voor Canti/race remmen moet hebben, niet voor V brakes. Helemaal 100% zeker ben ik daar niet van. Ook kan het wat zoeken zijn om de balans tussen links en rechts goed te krijgen met 1 hendel, waarbij het denk ik ook niet helpt als 1 van de kabels een stuk langer is.
Een dubbele versie;
http://www.diacompe.com.tw/product/tech-77w/
Voor de knutselaar helpt het mogelijk ook om even goed naar de bovenstaande hendel te kijken, dit dingetje te kopen https://www.paulsboutique.nl/webshop/bra...-mod-black
en dan het gaatje waar je normaal het tonnetje van de remkabel indoet helemaal door te boren met 8mm en een stukje 8mm rvs ronde staf te nemen en daar aan beide kanten van de remhendel een 2mm gaatje door te boren. Remkabeltjes door de gaatjes en door de London mod, die kan dan vast in het gaatje waar normaal de kabel ingaat.
Ik blijf het K..dingen vinden. En als ze te heet worden of slecht onderhouden, remmen ze ineens te hard, schijnt.
Als je echt erg gelukkig bent met de trike dan kun je investeren in een setje voorwielen met trommelremnaven. Dan zou ik gelijk voor de 90mm versie met het sterkste remvermogen gaan.
Een achterrem is op een trike met hoog zwaarte punt, zoals de jouwe een goede manier om uit te vinden wat overstuur is. De kans dat je door de achterkant van je eigen fiets wordt ingehaald is zeer realistisch.
Er zijn remgrepen die twee kabels in 1 keer kunnen bedienen. Wel opletten dat je voor de Rollerbrakes volgens mij een remgreep voor Canti/race remmen moet hebben, niet voor V brakes. Helemaal 100% zeker ben ik daar niet van. Ook kan het wat zoeken zijn om de balans tussen links en rechts goed te krijgen met 1 hendel, waarbij het denk ik ook niet helpt als 1 van de kabels een stuk langer is.
Een dubbele versie;
http://www.diacompe.com.tw/product/tech-77w/
Voor de knutselaar helpt het mogelijk ook om even goed naar de bovenstaande hendel te kijken, dit dingetje te kopen https://www.paulsboutique.nl/webshop/bra...-mod-black
en dan het gaatje waar je normaal het tonnetje van de remkabel indoet helemaal door te boren met 8mm en een stukje 8mm rvs ronde staf te nemen en daar aan beide kanten van de remhendel een 2mm gaatje door te boren. Remkabeltjes door de gaatjes en door de London mod, die kan dan vast in het gaatje waar normaal de kabel ingaat.