20-Nov-2022, 10:03 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Nov-2022, 10:04 AM door Wim -de roetsende.)
Nu toch ook de Speed verkocht. Aan die Duitse Dirk die er na één blik op geworpen te hebben €50,- onder de vraagprijs voor gaf.
Dat was in een ander draadje ook al genoemd, maar het hoort hier ook.
Two out one in.
En het is geworden........een Cruzbike T50
Stond al heel lang op mijn lijstje. Nou ja, eigenlijk de V20, maar die was €6000,- en dat gaat waarschijnlijk door de hogere dollar, importheffingen, belasting en verscheping rond de €9000,- worden.
Die viel dus af
Dan de S40. Oei, ook heel erg mooi. Maar de zithoogte is 61cm en dat gaat met mijn korte beentjes niet echt lukken
De Q45 dan? Oeps, een zithoogte van 63,5cm. Wat is dit? Zijn die Amerikanen allemaal zo groot?
En dan staan er bij Maia, terwijl ik daar eigenlijk heen wilde voor een Trike, twee T50's van 2020.
Niet met dat mooie railsysteem op het frame en ook niet met het nieuwe fiber/resin stoeltje dat de 2022-versie nu wel hebben, maar het zijn wel echte Cruzbikes.
Een blauwe en een gele. De blauwe vond ik net niet mooi van kleur en Mooi Geel Is niet Lelijk dus was de keus snel gemaakt.
En toen begon het proefrijden. Tja, het is echt even wennen. Ooit had ik op een Cruzbike Quest gereden, maar dat was echt een gammel en slap ding. Deze T50 is dat niet. Na een kwartiertje kon ik hele mooie en zelfs hele kleine achtjes rijden. Rechtuit rijden ging trouwens ook prima.
Toen, terwijl Gert druk was met een andere klant, de fiets iets beter afgesteld.
Ik heb het stuur iets anders gezet/gekanteld.
Het stoeltje verschoven, zodat het zitvlak iets schuin oploopt aan de voorkant.
Het stoeltje maximaal achterover gezet, kan eventueel nog verder door de buizen in te korten waarmee de stoel aan de achtervork is bevestigd.
Het veel te dikke matje vervangen door een Ventisit.
Alle bouten vastgezet.
Daarna nog een keer iets langer proefgereden. De T50 paste nu nog beter en het fietst echt heel erg leuk. Losse handen heb ik naast de haven nog niet geprobeerd en ook op het marktplein nog niet.
Na ruim een half uur wist ik het echt helemaal zeker.
Zijn er dan geen minpuntjes? Jawel hoor, het stoeltje oogt niet heel stevig. Het ding is van aluminium vermoed ik, maar volgens Gert werden zelfs de duurdere modellen met dit stoeltje afgeleverd en die rijden toch ook alweer een flinke tijd rond.
Ik denk wel dat als ik ooit voor een mooie prijs een fijne stoel op de kop kan tikken dat ik dan nog eens ga knutselen.
Toen ik weer terug was, heeft Gert de versnelling nog even goed afgesteld en de fiets langs gelopen.
Het formaat van een T50 is heel compact en ik schoof de fiets zo in de auto. Achterbanken plat uiteraard.
En nu staat de T50 hier en ben ik blij.
Dat was in een ander draadje ook al genoemd, maar het hoort hier ook.
Two out one in.
En het is geworden........een Cruzbike T50
Stond al heel lang op mijn lijstje. Nou ja, eigenlijk de V20, maar die was €6000,- en dat gaat waarschijnlijk door de hogere dollar, importheffingen, belasting en verscheping rond de €9000,- worden.
Die viel dus af
Dan de S40. Oei, ook heel erg mooi. Maar de zithoogte is 61cm en dat gaat met mijn korte beentjes niet echt lukken
De Q45 dan? Oeps, een zithoogte van 63,5cm. Wat is dit? Zijn die Amerikanen allemaal zo groot?
En dan staan er bij Maia, terwijl ik daar eigenlijk heen wilde voor een Trike, twee T50's van 2020.
Niet met dat mooie railsysteem op het frame en ook niet met het nieuwe fiber/resin stoeltje dat de 2022-versie nu wel hebben, maar het zijn wel echte Cruzbikes.
Een blauwe en een gele. De blauwe vond ik net niet mooi van kleur en Mooi Geel Is niet Lelijk dus was de keus snel gemaakt.
En toen begon het proefrijden. Tja, het is echt even wennen. Ooit had ik op een Cruzbike Quest gereden, maar dat was echt een gammel en slap ding. Deze T50 is dat niet. Na een kwartiertje kon ik hele mooie en zelfs hele kleine achtjes rijden. Rechtuit rijden ging trouwens ook prima.
Toen, terwijl Gert druk was met een andere klant, de fiets iets beter afgesteld.
Ik heb het stuur iets anders gezet/gekanteld.
Het stoeltje verschoven, zodat het zitvlak iets schuin oploopt aan de voorkant.
Het stoeltje maximaal achterover gezet, kan eventueel nog verder door de buizen in te korten waarmee de stoel aan de achtervork is bevestigd.
Het veel te dikke matje vervangen door een Ventisit.
Alle bouten vastgezet.
Daarna nog een keer iets langer proefgereden. De T50 paste nu nog beter en het fietst echt heel erg leuk. Losse handen heb ik naast de haven nog niet geprobeerd en ook op het marktplein nog niet.
Na ruim een half uur wist ik het echt helemaal zeker.
Zijn er dan geen minpuntjes? Jawel hoor, het stoeltje oogt niet heel stevig. Het ding is van aluminium vermoed ik, maar volgens Gert werden zelfs de duurdere modellen met dit stoeltje afgeleverd en die rijden toch ook alweer een flinke tijd rond.
Ik denk wel dat als ik ooit voor een mooie prijs een fijne stoel op de kop kan tikken dat ik dan nog eens ga knutselen.
Toen ik weer terug was, heeft Gert de versnelling nog even goed afgesteld en de fiets langs gelopen.
Het formaat van een T50 is heel compact en ik schoof de fiets zo in de auto. Achterbanken plat uiteraard.
En nu staat de T50 hier en ben ik blij.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler