30-Nov-2022, 02:59 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Nov-2022, 03:00 AM door 365cycle.)
(30-Nov-2022, 12:01 AM)Bastiaan schreef: - De mk7 wordt volgens mij gezien als de uitontwikkelde variant van de SL. Soms zijn eerdere mk's tweedehands te koop. Weet iemand per nieuwe mk wat de verbeteringen zijn? Of dat er bepaalde mk's zijn die je moet mijden? Ik kan dat online niet echt ergens vinden.Complete lijsten staan volgens mij nergens maar in diverse topics hier en op het Duitse forum is de info wel terug te vinden.
In het kort:
1/2: glasvezel, geen achtervering, vrij slap, ronde koplampgaten. De allervroegsten hebben meestal 1 voetengat.
4: altijd carbon, optionele achtervering
5: enkelzijdige achterbrug, standaard luchtvering zonder demping, dmv terugroepactie omgebouwd naar frictiedemper met schroefveer. De Mk5 heeft wat betrouwbaarheidsproblemen gehad maar alles wat nu nog rijdt zal wel gerepareerd zijn.
6: DF achteras en vering, verder een uitontwikkelde “classic”
7: neusluik, schapje boven de vering, mastversteviging
(30-Nov-2022, 12:01 AM)Bastiaan schreef:
- Lage bodemvrijheid, geen vering; hoe pakt dat uit in het dagelijks leven uit? Moet je net als petjes in Golf IV's schuin over alle verkeersdrempels heen, of valt dat in de praktijk mee? Is de bodem ook wel een beetje kras- en knotsbestendig?Ik rijd m’n Bülk op 32mm en het krast zo nu en dan gewoon. Als ik de grond begin te zien leg ik er een lapje carbon op en door. T/m de Mk5 had de Milan standaard glijsloffen om krassen te voorkomen.
Overigens voor de duidelijkheid: de Milan van Wim heeft op alle wielen vering en dat geldt ook voor mijn fietsen.
(30-Nov-2022, 12:01 AM)Bastiaan schreef:
- Droog zitten in de regen en dan nog steeds iets kunnen zien lijkt me fijn. Ik weet dat er verschillende kappen beschikbaar zijn. Hebben jullie daar ervaring mee, zou je een specifiek model aanraden?heel persoonlijk en sterk afhankelijk van hoe je je velomobiel gebruikt. Proberen is je beste optie.
(30-Nov-2022, 12:01 AM)Bastiaan schreef:
- Zijn er bepaalde bekende zwakke plekken waar ik rekening mee moet houden als ik naar een gebruikt model ga kijken? Dingen waar ik naar moet vragen? Of die door eigenaars vaak aangepast worden?Ik kijk naar eventuele slecht uitgevoerde schadereparaties, en verder gewoon of het lekker rijdt, stuurt, remt en schakelt. Een velomobiel heeft minder te verbergen dan een auto.
Adviesje: open je eigen topic en beschrijf waarom jij denkt dat je een Milan wil; waar wil je naar toe rijden, hoe lang mag dat duren, wat neem je mee, hoe ben je gebouwd, hoe is je conditie, hoe ga je met je spullen om etc succes!