03-Dec-2017, 06:11 PM
(03-Dec-2017, 03:12 PM)PietV* schreef: Ik kreeg bij Velomobiel het advies om zo mogelijk altijd belast te meten. Dus met rijder en bagage. Ook de Questrijder Wim Schermer meet zo. Het liefst met een laser meting.
Omdat de spoed van M6 metrisch 1 mm is en je de kogelkop volledig met draaien, kan bij twijfel voor de afstelling, belast meten van belang zijn voor de keus 1 spoed minder of meer.
http://wimschermer.blogspot.nl/2011/05/l...oring.html
Dat advies begrijp ik, want volgens mij heb jij een Alleweder
Wim Schermer schrijft heel veel veel. Hij heeft ook heel vaak gelijk, maar in deze vertrouw ik op het verhaal van de mannen van velomobiel.nl. Bij InterCityBike wordt trouwens de sporing ook onbelast uitgevoerd.
Als de fabrikanten/bouwers/ontwerpers vinden dat het zo kan, dan ga ik daar in mee.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler