Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koude voeten!
#2
Naast isolatie van je voeten zelf is het bij kou handig om ook de aanvoerroute te isoleren. Je benen dus. Veel warmte die verloren gaat voor het opwarmen van je voeten gaat verloren op de weg ernaartoe. Handen en voeten zijn het uiterste puntje van je lijf en daardoor het meest kwetsbaar voor kou.
Isolatie in jaren 80 stijl zijn beenwarmers, maar je kan beenstukken gebruiken. Maar ook een regenbroek over je broek aantrekken of een lange fietsbroek onder je broek aandoen.

Daarnaast: je verlies het meeste warmte op je hoofd. Je lijf heeft de prioriteit om je hersenen op 37 graden te houden; je hersenisolatie is matig. Warmte die je hier verliest heb je niet meer om je voeten te verwarmen. Lang haar helpt een beetje; een baard ook. Maar in alle variantie die je passen:

Koude voeten? Zet een muts op :-)


Niels, frips, van der Wal
Antwoord }


Berichten in dit topic
koude voeten! - door 365cycle - 18-Dec-2022, 12:52 AM
RE: koude voeten! - door Niels van der Wal - 18-Dec-2022, 10:04 AM
RE: koude voeten! - door Jan van Ochten - 18-Dec-2022, 10:53 AM
RE: koude voeten! - door PlantageBohémien - 18-Dec-2022, 12:27 PM
RE: koude voeten! - door Hoekie - 18-Dec-2022, 01:33 PM
RE: koude voeten! - door Jeroen S - 18-Dec-2022, 01:37 PM
RE: koude voeten! - door Wim -de roetsende - 18-Dec-2022, 02:11 PM
RE: koude voeten! - door PlantageBohémien - 18-Dec-2022, 03:06 PM
RE: koude voeten! - door ZoefZoef - 18-Dec-2022, 03:43 PM
RE: koude voeten! - door PlantageBohémien - 18-Dec-2022, 03:56 PM
RE: koude voeten! - door ZoefZoef - 18-Dec-2022, 03:59 PM
RE: koude voeten! - door Willeke_IGKT - 18-Dec-2022, 04:01 PM
RE: koude voeten! - door Jan van Ochten - 18-Dec-2022, 04:09 PM
RE: koude voeten! - door Frutsel - 18-Dec-2022, 04:24 PM
RE: koude voeten! - door Bacchus - 18-Dec-2022, 11:00 PM
RE: koude voeten! - door Frutsel - 18-Dec-2022, 11:43 PM
RE: koude voeten! - door 365cycle - 19-Dec-2022, 12:00 AM
RE: koude voeten! - door Roepers - 19-Dec-2022, 09:38 AM
RE: koude voeten! - door Frutsel - 19-Dec-2022, 12:02 PM
RE: koude voeten! - door Bacchus - 19-Dec-2022, 02:47 PM
RE: koude voeten! - door SnoekL#35 - 19-Dec-2022, 10:16 AM
RE: koude voeten! - door TimSch - 19-Dec-2022, 10:16 AM
RE: koude voeten! - door Hoekie - 19-Dec-2022, 01:04 PM
RE: koude voeten! - door 365cycle - 19-Dec-2022, 02:38 PM
RE: koude voeten! - door Lig-hen - 19-Dec-2022, 03:12 PM
RE: koude voeten! - door Frutsel - 19-Dec-2022, 10:28 PM
RE: koude voeten! - door vdbeemd - 19-Dec-2022, 11:15 PM
RE: koude voeten! - door Fietsbennie - 19-Dec-2022, 03:17 PM
RE: koude voeten! - door Lig-hen - 19-Dec-2022, 04:12 PM
RE: koude voeten! - door vdbeemd - 19-Dec-2022, 06:27 PM
RE: koude voeten! - door Lig-hen - 19-Dec-2022, 11:13 PM
RE: koude voeten! - door Hoekie - 20-Dec-2022, 09:22 AM
RE: koude voeten! - door 365cycle - 20-Dec-2022, 12:13 PM
RE: koude voeten! - door Willeke_IGKT - 20-Dec-2022, 12:30 PM
RE: koude voeten! - door Hoekie - 20-Dec-2022, 12:46 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Ik kreeg vandaag van...Willeke_IGKT — 12:57 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesproken...datakneder — 12:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
.. het echt lekker w...datakneder — 12:29 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Allen, alvast erg be...EnriceV82 — 12:02 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Als je lang bent, zo...Lopopodium — 11:52 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Het maakt uiteraar...EnriceV82 — 11:03 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Het maakt uiteraard ...Lopopodium — 10:55 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Welkom op het forum!...Roepers — 09:42 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb hier in de sc...datakneder — 09:26 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Hoi beste ligfietser...EnriceV82 — 09:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik het knopje va...LigfietsWilsum — 07:39 AM
Zomercompetitie 2026
Ziet er een beetje j...Lopopodium — 11:30 PM
Zomercompetitie 2026
Schrijf je vooral ...datakneder — 11:20 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM