18-Dec-2022, 12:27 PM
(18-Dec-2022, 12:52 AM)365cycle schreef: Ik heb de afgelopen dagen echt lekker gefietst, maar het valt me op dat ik tegenwoordig echt steenkoude voeten krijg in de velomobiel. Zeker als het glad is en ik niet stevig vermogen kan leveren. Ben ik de enige? En zo nee; wat doen jullie er tegen?Schoenen een maat groter kopen dan normaal, de voet moet los in de schoen zitten, en dikke zolen, daar gaat de meeste warmte verloren,
Ik heb vandaag met alufolie tussen m’n sokken gereden (2 paar) en dat hielp enigszins. M’n overschoenen passen niet goed om m’n Lake schoenen, weet ook niet hoeveel dat nog helpt in de velo.
De laatste winters koop ik steeds een bepaald merk werkschoenen hier, is niet zo mode bewust, maar dat maakt me niet uit.
In de kwaliteit v d zolen zit veel verschil, er zijn schoenen waar al na een maand de zool water doorlaat, van isolatie is dan geen sprake meer.
Ook sokken maakt wat uit, sommige materialen ademen niet, dan blijft er vocht in de sok zitten, en langere sokken aan doen, zodat de enkel en een deel v h onderbeen warm blijft.
Misschien moet je eens kijken in een wintersport winkel, ook valt mij op dat hier, waar de winters koud zijn. veel meer goede kleding word aangeboden voor de winter. ook bij een Aldi en Lidl, zoals een thermo broek, in de winter hier normaal, een deel v d mensheid is verleerd hoe zich in de winter te kleden, wat door lage gasprijzen gestimuleerd is, in sommige winkels is nauwelijks verschil tussen zomer en winterkleding.