Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koude voeten!
#21
(19-Dec-2022, 09:38 AM)Roepers schreef: Dat is precies wat ik doe. En daarnaast rijd ik zonder klikpedalen maar met wandelschoenen. Zouden wandelschoenen warmer zijn de fietsschoenen?


Die plaatjes zitten verankerd in je binnenzool. Je hebt dus geen gesloten loopvlak dat de eerste kou tegehoudt. Daarnaast geleidt metaal warmte (en kou) veel beter dan rubber en leer.
De kou komt dus makkelijk via de plaatjes en de boutjes direct in je schoen terecht.
Nu hebben ook fietsschoenen een binnenzool, maar de kou heeft intussen de buitenzool en de schoen zelf over kunnen slaan. Die binnenzool is over het algemeen erg dun (want gewicht ofzo), dus dat isoleert niet zo denderend.

Leuk dat iedereen het over je hoofd bedekken heeft om warme voeten te krijgen trouwens. Als ik warme voeten heb, krijg ik het niet koud. Dus als mensen klagen dat ze het koud hebben suggereer ik altijd warme sokken/schoenen.
Antwoord }


Berichten in dit topic
koude voeten! - door 365cycle - 18-Dec-2022, 12:52 AM
RE: koude voeten! - door Niels van der Wal - 18-Dec-2022, 10:04 AM
RE: koude voeten! - door Jan van Ochten - 18-Dec-2022, 10:53 AM
RE: koude voeten! - door PlantageBohémien - 18-Dec-2022, 12:27 PM
RE: koude voeten! - door Hoekie - 18-Dec-2022, 01:33 PM
RE: koude voeten! - door Jeroen S - 18-Dec-2022, 01:37 PM
RE: koude voeten! - door Wim -de roetsende - 18-Dec-2022, 02:11 PM
RE: koude voeten! - door PlantageBohémien - 18-Dec-2022, 03:06 PM
RE: koude voeten! - door ZoefZoef - 18-Dec-2022, 03:43 PM
RE: koude voeten! - door PlantageBohémien - 18-Dec-2022, 03:56 PM
RE: koude voeten! - door ZoefZoef - 18-Dec-2022, 03:59 PM
RE: koude voeten! - door Willeke_IGKT - 18-Dec-2022, 04:01 PM
RE: koude voeten! - door Jan van Ochten - 18-Dec-2022, 04:09 PM
RE: koude voeten! - door Frutsel - 18-Dec-2022, 04:24 PM
RE: koude voeten! - door Bacchus - 18-Dec-2022, 11:00 PM
RE: koude voeten! - door Frutsel - 18-Dec-2022, 11:43 PM
RE: koude voeten! - door 365cycle - 19-Dec-2022, 12:00 AM
RE: koude voeten! - door Roepers - 19-Dec-2022, 09:38 AM
RE: koude voeten! - door Frutsel - 19-Dec-2022, 12:02 PM
RE: koude voeten! - door Bacchus - 19-Dec-2022, 02:47 PM
RE: koude voeten! - door SnoekL#35 - 19-Dec-2022, 10:16 AM
RE: koude voeten! - door TimSch - 19-Dec-2022, 10:16 AM
RE: koude voeten! - door Hoekie - 19-Dec-2022, 01:04 PM
RE: koude voeten! - door 365cycle - 19-Dec-2022, 02:38 PM
RE: koude voeten! - door Lig-hen - 19-Dec-2022, 03:12 PM
RE: koude voeten! - door Frutsel - 19-Dec-2022, 10:28 PM
RE: koude voeten! - door vdbeemd - 19-Dec-2022, 11:15 PM
RE: koude voeten! - door Fietsbennie - 19-Dec-2022, 03:17 PM
RE: koude voeten! - door Lig-hen - 19-Dec-2022, 04:12 PM
RE: koude voeten! - door vdbeemd - 19-Dec-2022, 06:27 PM
RE: koude voeten! - door Lig-hen - 19-Dec-2022, 11:13 PM
RE: koude voeten! - door Hoekie - 20-Dec-2022, 09:22 AM
RE: koude voeten! - door 365cycle - 20-Dec-2022, 12:13 PM
RE: koude voeten! - door Willeke_IGKT - 20-Dec-2022, 12:30 PM
RE: koude voeten! - door Hoekie - 20-Dec-2022, 12:46 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Ik kreeg vandaag van...Willeke_IGKT — 12:57 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesproken...datakneder — 12:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
.. het echt lekker w...datakneder — 12:29 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Allen, alvast erg be...EnriceV82 — 12:02 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Als je lang bent, zo...Lopopodium — 11:52 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Het maakt uiteraar...EnriceV82 — 11:03 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Het maakt uiteraard ...Lopopodium — 10:55 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Welkom op het forum!...Roepers — 09:42 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb hier in de sc...datakneder — 09:26 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Hoi beste ligfietser...EnriceV82 — 09:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik het knopje va...LigfietsWilsum — 07:39 AM
Zomercompetitie 2026
Ziet er een beetje j...Lopopodium — 11:30 PM
Zomercompetitie 2026
Schrijf je vooral ...datakneder — 11:20 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM