24-Dec-2022, 02:55 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Dec-2022, 02:59 PM door Jeroen S.)
Ik had op mijn m5 lowracer een setje van die inline remhendels, die Cyclocross dingetjes voor midden op een race stuur. Moet wel een shim onder van 1mm, die ik zelf gebogen heb van een stukje dun alu wat ik had liggen. Gebogen; Netjes afgeknipt en onder het klemmetje gefrutseld en dan het klemmetje dicht draaien. Is een heel stuk compacter dan die grote MTB hendels en de kabels lopen ook dichter bij het stuur, minder in het zicht. Gewoon in de normale positie bij de gripshifts. Moet je wel een remkabel met een peer nippel in plaats van een tonnetje gebruiken.
Dit soort; https://www.beastybike.nl/remhendels/551...evers.html
Een Gunner stuurtje heeft twee handvatten rechtop naast elkaar. Zoals sommige machinegeweren die op een boot gemonteerd zijn. https://www.bentrideronline.com/messageb...869&page=4
Heb ik wel es provisorisch geprobeerd met een paar Barends op een stuurtje, maar dan zitten je handen nog meer in het blikveld, afhankelijk van de hoek van de lange stuurbuis.
Ik had op mijn m5 lowracer een setje van die inline remhendels, die Cyclocross dingetjes voor midden op een race stuur. Moet wel een shim onder van 1mm, die ik zelf gebogen heb van een stukje dun alu wat ik had liggen. Gebogen; Netjes afgeknipt en onder het klemmetje gefrutseld en dan het klemmetje dicht draaien. Is een heel stuk compacter dan die grote MTB hendels en de kabels lopen ook dichter bij het stuur, minder in het zicht. Gewoon in de normale positie bij de gripshifts. Moet je wel een remkabel met een peer nippel in plaats van een tonnetje gebruiken.
Dit soort; https://www.beastybike.nl/remhendels/551...evers.html
Een Gunner stuurtje heeft twee handvatten rechtop naast elkaar. Zoals sommige machinegeweren die op een boot gemonteerd zijn. https://www.bentrideronline.com/messageb...869&page=4
Heb ik wel es provisorisch geprobeerd met een paar Barends op een stuurtje, maar dan zitten je handen nog meer in het blikveld, afhankelijk van de hoek van de lange stuurbuis.
Ook cool, een paar TT remhendels in het stuureinde en dan Thumbies (duimschakelaars) bovenop.
Niet zo'n heel briljante foto; van (ex) mijn Carbon lowracer. Ja ik hem em ooit verkocht. https://www.velomobilforum.de/forum/inde...ger.46038/
Dit soort; https://www.beastybike.nl/remhendels/551...evers.html
Een Gunner stuurtje heeft twee handvatten rechtop naast elkaar. Zoals sommige machinegeweren die op een boot gemonteerd zijn. https://www.bentrideronline.com/messageb...869&page=4
Heb ik wel es provisorisch geprobeerd met een paar Barends op een stuurtje, maar dan zitten je handen nog meer in het blikveld, afhankelijk van de hoek van de lange stuurbuis.
Ik had op mijn m5 lowracer een setje van die inline remhendels, die Cyclocross dingetjes voor midden op een race stuur. Moet wel een shim onder van 1mm, die ik zelf gebogen heb van een stukje dun alu wat ik had liggen. Gebogen; Netjes afgeknipt en onder het klemmetje gefrutseld en dan het klemmetje dicht draaien. Is een heel stuk compacter dan die grote MTB hendels en de kabels lopen ook dichter bij het stuur, minder in het zicht. Gewoon in de normale positie bij de gripshifts. Moet je wel een remkabel met een peer nippel in plaats van een tonnetje gebruiken.
Dit soort; https://www.beastybike.nl/remhendels/551...evers.html
Een Gunner stuurtje heeft twee handvatten rechtop naast elkaar. Zoals sommige machinegeweren die op een boot gemonteerd zijn. https://www.bentrideronline.com/messageb...869&page=4
Heb ik wel es provisorisch geprobeerd met een paar Barends op een stuurtje, maar dan zitten je handen nog meer in het blikveld, afhankelijk van de hoek van de lange stuurbuis.
Ook cool, een paar TT remhendels in het stuureinde en dan Thumbies (duimschakelaars) bovenop.
Niet zo'n heel briljante foto; van (ex) mijn Carbon lowracer. Ja ik hem em ooit verkocht. https://www.velomobilforum.de/forum/inde...ger.46038/