13-Dec-2017, 08:22 PM
(13-Dec-2017, 04:13 PM)Lopopodium schreef: Naast leuk of mooi, wat is de meerwaarde van een open driewielier ten opzichte van een open tweewieler, eigenlijk Goed, evenwicht kan voor sommige fietsers een dingetje zijn waar de driewieler bij kan helpen. Misschien de mogelijkheid makkelijker / meer bagage mee te nemen? Nog meer concrete voordelen?
Er staan toch ook wel duidelijke nadelen tegenover, dat ikzelf het liever bij een tweewieler houdt voor mijn lange fietstochten.
Wat ik als groot voordeel beschouw is de grotere stabiliteit ten opzichte van een tweewieler. Ik heb jaren met een tweewieler ligfiets gereden (Nazca Cruiser) en dat is mij ontzettend goed bevallen maar na een paar lelijke valpartijen ben ik overgestapt op een trike (ICE). Een trike rijdt erg comfortabel en stabiel. Het gaat niet hard (20-22km/u) maar ik rij voor mijn plezier. Onlangs heb ik overigens wel weer een 2-wieler aangeschaft (voor erbij) een Challenge Chamsin. Hier haal ik een gemiddeld hogere snelheid mee (25 km gemiddeld) en ik wil deze fiets vooral gaan gebruiken voor de wat grotere afstanden (ca 200/km/dag).