Peiling: Stalen of aluminium frame voor trike?
Staal (ChroMo)
80.00%
4 80.00%
Aluminium
20.00%
1 20.00%
Totaal aantal stemmen: 5 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trike kriebels
#8
Ik heb dit jaar toegegeven aan mijn trike kriebels, een Challenge Alize 20. Ik kan zeggen dat de fun factor hoog is. Maar dat is vooral als je wat bochtig terrein opzoekt. Je moet bij hoge snelheden je gewicht echt verplaatsen in de bochten om de wielen aan de grond te houden. Mijn gemiddelde snelheid ligt lager. 25 ipv 27 km/h. Ik merk ook dat het meer energie kost om hem boven de 30 te houden.
 Ik zou nu ook voor een trike gaan zonder vering. Zou de zitting eigenlijk ook lager willen hebben dan nu kan. Ik zit te veel rechtop. Maar drie wielen is ook gewoon meer weerstand en een merkbaar zwaardere fiets. 

Ik gebruik hem niet voor woon werk. Ik heb het gewoon nog niet geprobeerd. Maar twijfel ook of het handig is. Je bent door je breedte ook minder geneigd in te halen.

De alize is vouwbaar. Maar het is een hoop gedoe. Zeker geen vouwfiets gevoel.

Ik ben blij dat ik hem heb, maar de Fuego blijft mijn favoriet.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Trike kriebels - door ErikvanD - 13-Dec-2017, 10:00 AM
RE: Trike kriebels - door Lopopodium - 13-Dec-2017, 03:10 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 13-Dec-2017, 03:16 PM
RE: Trike kriebels - door Lopopodium - 13-Dec-2017, 04:13 PM
RE: Trike kriebels - door Bert_Rijssen - 13-Dec-2017, 08:22 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 13-Dec-2017, 04:42 PM
RE: Trike kriebels - door Roef Veerman - 13-Dec-2017, 08:59 PM
RE: Trike kriebels - door tegenligger - 13-Dec-2017, 10:15 PM
RE: Trike kriebels - door Frank - 14-Dec-2017, 04:43 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 16-Dec-2017, 05:42 PM
RE: Trike kriebels - door Roepers - 16-Dec-2017, 06:00 PM
RE: Trike kriebels - door emgaron - 16-Dec-2017, 08:04 PM
RE: Trike kriebels - door Frank - 17-Dec-2017, 08:04 AM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 17-Dec-2017, 08:49 AM
RE: Trike kriebels - door Wim -de roetsende - 22-Dec-2017, 04:02 PM
RE: Trike kriebels - door Frank - 24-Dec-2017, 07:33 AM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 18-Dec-2017, 12:30 PM
RE: Trike kriebels - door Roepers - 18-Dec-2017, 08:36 PM
RE: Trike kriebels - door Wim -de roetsende - 18-Dec-2017, 08:30 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 18-Dec-2017, 08:48 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 22-Dec-2017, 02:26 PM
RE: Trike kriebels - door Lopopodium - 22-Dec-2017, 02:31 PM
RE: Trike kriebels - door Roef Veerman - 22-Dec-2017, 02:36 PM
RE: Trike kriebels - door PietV* - 22-Dec-2017, 03:17 PM
RE: Trike kriebels - door Roef Veerman - 22-Dec-2017, 04:05 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 26-Dec-2017, 04:37 PM
RE: Trike kriebels - door Lopopodium - 26-Dec-2017, 06:45 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 26-Dec-2017, 07:11 PM
RE: Trike kriebels - door Lopopodium - 27-Dec-2017, 08:51 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 11-Jan-2018, 11:37 AM
RE: Trike kriebels - door Frank - 11-Jan-2018, 11:55 AM
RE: Trike kriebels - door Slak66 - 09-Jun-2018, 11:31 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 10-Jun-2018, 12:26 PM
RE: Trike kriebels - door MarkNieuw - 30-Dec-2018, 11:55 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Uit ervaring kan ik ...Gideonaut — 12:30 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Heel lang geleden he...Jeroen S — 12:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op het werk is de ko...Jeroen S — 11:51 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de fra...liggende daan — 11:42 PM
Marco's ligfietstochten
Ook mijn laatste ont...Roepers — 09:10 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaa...Hoekie — 08:58 PM
Banden, banden en nog eens banden
Lek vandaag op weg...Arend-Jan — 08:14 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesprok...Hoekie — 07:40 PM
Medeliggers onderweg
Even advocaat van de...365cycle — 06:36 PM
Medeliggers onderweg
Ik rijd al jaren ron...Bobslee — 06:03 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ...Wim -de roetsende — 05:19 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog...Wim -de roetsende — 05:11 PM
Milan 4.2
Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM