Peiling: Stalen of aluminium frame voor trike?
Staal (ChroMo)
80.00%
4 80.00%
Aluminium
20.00%
1 20.00%
Totaal aantal stemmen: 5 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trike kriebels
#9
Na een jaartje Triken (niet echt veel maar toch) mijn ervaringen / antwoorden:



  1. Opvouwbaarheid: Opvouwbaarheid is niet echt belangrijk maar wel een plus. Niet alleen voor transport in een auto, maar eventueel ook voor stalling (minder ruimte / door smalle ingang)
  2. Woon-werk verkeer: Ik heb een nu een aantal wo/we ritten op de trike gedaan (zowel vroege ochtend als middag spits) en ik merk dat auto's geneigd zijn een trike meer ruimte/voorrang te geven dan een 2-wieler. Ook veel andere fietsers geven meer ruimte. Scholieren kijken eens vreemd en gaan opmerkelijk genoeg vrij snel achter elkaar rijden als ze me zien of horen (airzound! Big Grin ). Inhalen (nog) geen problemen mee ondervonden. Is het fietspad te smal ga ik de baan op en zie ik auto's netjes wachten of ruim uitwijken.
  1. Snelheid: Mijn gemiddelde snelheid ligt laag: zo'n 18 tot 20 km per uur. Dat is op een 3x20" trike met spatborden, bagagedrager, vlag, etc.. En het zitje redelijk recht en hoog. Er zijn snellere trikes en er zijn trikes met ondersteuning.
  2. Directe vs indirecte besturing: Inderdaad, zoals met veel zaken gewoon proberen en je eigen voorkeur vinden.

En inderdaad, een trike is zooo relaxed rijden! Rolleyes

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Trike kriebels - door ErikvanD - 13-Dec-2017, 10:00 AM
RE: Trike kriebels - door Lopopodium - 13-Dec-2017, 03:10 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 13-Dec-2017, 03:16 PM
RE: Trike kriebels - door Lopopodium - 13-Dec-2017, 04:13 PM
RE: Trike kriebels - door Bert_Rijssen - 13-Dec-2017, 08:22 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 13-Dec-2017, 04:42 PM
RE: Trike kriebels - door Roef Veerman - 13-Dec-2017, 08:59 PM
RE: Trike kriebels - door tegenligger - 13-Dec-2017, 10:15 PM
RE: Trike kriebels - door Frank - 14-Dec-2017, 04:43 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 16-Dec-2017, 05:42 PM
RE: Trike kriebels - door Roepers - 16-Dec-2017, 06:00 PM
RE: Trike kriebels - door emgaron - 16-Dec-2017, 08:04 PM
RE: Trike kriebels - door Frank - 17-Dec-2017, 08:04 AM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 17-Dec-2017, 08:49 AM
RE: Trike kriebels - door Wim -de roetsende - 22-Dec-2017, 04:02 PM
RE: Trike kriebels - door Frank - 24-Dec-2017, 07:33 AM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 18-Dec-2017, 12:30 PM
RE: Trike kriebels - door Roepers - 18-Dec-2017, 08:36 PM
RE: Trike kriebels - door Wim -de roetsende - 18-Dec-2017, 08:30 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 18-Dec-2017, 08:48 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 22-Dec-2017, 02:26 PM
RE: Trike kriebels - door Lopopodium - 22-Dec-2017, 02:31 PM
RE: Trike kriebels - door Roef Veerman - 22-Dec-2017, 02:36 PM
RE: Trike kriebels - door PietV* - 22-Dec-2017, 03:17 PM
RE: Trike kriebels - door Roef Veerman - 22-Dec-2017, 04:05 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 26-Dec-2017, 04:37 PM
RE: Trike kriebels - door Lopopodium - 26-Dec-2017, 06:45 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 26-Dec-2017, 07:11 PM
RE: Trike kriebels - door Lopopodium - 27-Dec-2017, 08:51 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 11-Jan-2018, 11:37 AM
RE: Trike kriebels - door Frank - 11-Jan-2018, 11:55 AM
RE: Trike kriebels - door Slak66 - 09-Jun-2018, 11:31 PM
RE: Trike kriebels - door ErikvanD - 10-Jun-2018, 12:26 PM
RE: Trike kriebels - door MarkNieuw - 30-Dec-2018, 11:55 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Uit ervaring kan ik ...Gideonaut — 12:30 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Heel lang geleden he...Jeroen S — 12:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op het werk is de ko...Jeroen S — 11:51 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de fra...liggende daan — 11:42 PM
Marco's ligfietstochten
Ook mijn laatste ont...Roepers — 09:10 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaa...Hoekie — 08:58 PM
Banden, banden en nog eens banden
Lek vandaag op weg...Arend-Jan — 08:14 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesprok...Hoekie — 07:40 PM
Medeliggers onderweg
Even advocaat van de...365cycle — 06:36 PM
Medeliggers onderweg
Ik rijd al jaren ron...Bobslee — 06:03 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ...Wim -de roetsende — 05:19 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog...Wim -de roetsende — 05:11 PM
Milan 4.2
Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM