14-Dec-2017, 04:43 PM
Na een jaartje Triken (niet echt veel maar toch) mijn ervaringen / antwoorden:
En inderdaad, een trike is zooo relaxed rijden!
- Opvouwbaarheid: Opvouwbaarheid is niet echt belangrijk maar wel een plus. Niet alleen voor transport in een auto, maar eventueel ook voor stalling (minder ruimte / door smalle ingang)
- Woon-werk verkeer: Ik heb een nu een aantal wo/we ritten op de trike gedaan (zowel vroege ochtend als middag spits) en ik merk dat auto's geneigd zijn een trike meer ruimte/voorrang te geven dan een 2-wieler. Ook veel andere fietsers geven meer ruimte. Scholieren kijken eens vreemd en gaan opmerkelijk genoeg vrij snel achter elkaar rijden als ze me zien of horen (airzound! ). Inhalen (nog) geen problemen mee ondervonden. Is het fietspad te smal ga ik de baan op en zie ik auto's netjes wachten of ruim uitwijken.
- Snelheid: Mijn gemiddelde snelheid ligt laag: zo'n 18 tot 20 km per uur. Dat is op een 3x20" trike met spatborden, bagagedrager, vlag, etc.. En het zitje redelijk recht en hoog. Er zijn snellere trikes en er zijn trikes met ondersteuning.
- Directe vs indirecte besturing: Inderdaad, zoals met veel zaken gewoon proberen en je eigen voorkeur vinden.
En inderdaad, een trike is zooo relaxed rijden!
Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20