29-Jan-2023, 10:40 PM
(29-Jan-2023, 06:18 PM)365cycle schreef: Klopt Niels, er zitten helaas idioten op de weg.
Overigens zou ik over de vrachtwagenchauffeurs ook een klacht ingediend hebben, net zoals ik een paar maanden geleden bij een buschauffeur gedaan heb.
Een motorrijder die dreigt, daar toeter ik tegen. Komen ze te dichtbij dan duw ik ze licht uit balans. Al ooit met een motorscooterrijder gehad, die stabiliteitsstrijd win je wel vanuit de velomobiel.
Uit balans sturen deed ik ook:-)
Na de berm volgde een afrit en had ik weer grip. Ik stuurde naar rechts; net genoeg om de motorrijder uit balans te brengen en bleef dit doen totdat ik mijn plek op de weg weer had. Hij ging toen voor me rijden en gebaarde; toen hij zag dat ik door bleef fietsen haalde hij moedeloos zijn schouders op, en reed weg.
Volgens een tweet van onze fietsprofessor was het idee achter deze actie dat de openbare weg voor gemotoriseerd verkeer is.
Instinctief heb ik denk ik een goede inborst; ik heb me de kant in laten snijden omdat ik ook zorg van de motorbestuurder had. (Een inborst die veel fietsers kenmerkt). De volgende keer hoop ik wel dat ik me tijdig realiseer dat ik veilig ben als ik rechtdoor rijd en dus het risico neem dat ik de motor onderuit rijd...... dit gaat tegen mijn gevoel van beschaving in; maar hoe beschaafd is het je van de weg af te laten rijden......
Niels, ontschaving, van der Wal